Hlavní obsah

Alfa Romeo Stelvio: S dvoulitrem umí stovku pod šest sekund

Foto: Archiv Garáž.cz
24. 2. 2017

SUV od Alfy možná zabilo plány na případnou Giulii v kombíku, ale zástupci značky se dušují, že Stelvio má dynamiku normálního osobáku a prostor dodávky. V předvečer ženevského autosalonu představují základní motorizace. Budou to prodejní trháky?

Článek

My si samozřejmě brousíme zuby na ultimátní motorizaci Quadrifoglio, ale jsou to právě dvě nově představené varianty, které půjdou nejlépe na odbyt. Alfa Romeo představila "obyč" Stelvio ve velké fotogalerii, ale především prozradila podrobnosti o dvou motorizacích a třech stupních výbavy. Na výběr bude mezi dvoulitrovým přeplňovaným benzínem o výkonu 280 koní a 2,2litrovým dieselem s 210 šimly. Oba pak disponují osmistupňovým automatem a posílají výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím systému Q4.

Foto: Archiv Garáž.cz

Skalní fanoušky jistě potěší, že v základu je Stelvio zadokolka a jen v případě snížené přilnavosti dovede poslat na předek až 50% výkonu. To znamená, že s ní bude v zatáčkách poměrně zábava, což zajistí i dynamicky nastavené řízení, rozložení váhy 50:50 nebo dvojitá lichoběžníková ramena.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ne nadarmo se Alfa kasá, že na Nürburgringu je Stelvio jen o pár desítek sekund pomalejší než Giulia (obojí ve verzích Quadrifoglio). Ani základní motorizace nejsou žádné brzdy provozu - diesel umí stovku za 6,6 sekundy a benzín dokonce za 5,7. To jsou na SUV s pohonem všech kol velmi pěkná čísla. Můžete s ním tedy klidně projet i nějaký horský průsmyk... třeba zrovna Stelvio, na kterém Alfa nepřekvapivě natočila jeden z propagačních videoklipů.

Co se týče výbavy, ta se bude dělit na základní (beze jména), Super a Business. Už v základu nabízí Stelvio 17" kola, 8,8" displej infotainmentu, parkovací senzory, audio s 8 reproduktory a tradiční bezpečnostní asistenty (kolizní brzdy, přednárazové systémy, hlídání jízdního pruhu nebo dešťové senzory). Výbava Super přidává 18" kola, vyhřívaný volant kožené sedačky a barevné sladění čalounění a palubní desky. Nejvyšší variantu Business bude teprve automobilka upřesňovat, ale čekat můžeme lepší audio a infotainment a další výbavu navíc. K tomu je tu ještě luxusní nebo sportovní paket, který přináší pohodlnější nebo naopak sportovnější sedačky, hliníkové pedály a další "extra buřty".

Foto: Archiv Garáž.cz

Je toho zkrátka hodně a seznam příplatkové výbavy zabírá několik stránek, jak je ostatně u dobře vychovaných automobilek zvykem. Pro nás je důležité, aby byla Alfa Romeo Stelvio dobrým autem už v základu, bez podobných gadgetových kudrlinek. Giulia nám udělala radost, ačkoliv nebyla bez chyb. Stelvio musí kráčet v jejích stopách, protože právě skrz něj může Alfa navýšit prodeje. A pokud se to povede, budeme mít na trhu zábavné řidičské SUV. Už se těšíme, až ho budeme moci vyzkoušet v testu. Zvlášť ta benzínová verze vypadá hodně zajímavě a slibuje podle čísel slušnou dynamiku.

Reklama