Hlavní obsah

Alfa Romeo se pořádně odvázala – Přivítejte model Giulia GTA

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia GTA a GTAm – 30 koní navíc, o 100 kilo méně, okruhové nastavení. A jenom 500 kusů!

3. 3. 2020

Alfa Romeo umí krásná auta, o tom není sporu. Po tom, co předvedla s „běžnou“ Giulií Quadrifoglio, nám ukázala, že nezapomněla ani rychlá auta, byť jsme už měli pochybnosti. Teď však připomněla, že umí postavit také auto ostré jako skalpel – Alfa Romeo Giulia GTA. K objednávce si raději rovnou zažádejte o zbrojní průkaz, protože tato dosud nejsilnější, nejlehčí a nejsvalnatější verze Giulie je jednoduše nebezpečná!

Článek

Pokud vám „standardní“ Giulia Quadrifoglio přišla trochu moc krotká, tak to pro vás máme dobré zprávy. Protože nová Giulia GTA je, jako byste vzali původní Giulii QV a otočili volume doprava. Tohle je totiž opravdu ostrý sportovní sedan – lehčí a zároveň výkonnější verze auta, které samo o sobě nebylo žádný louda. Ba co víc – nevznikne pouze jedna verze. Na základech Giulie Quadrifoglio totiž vzniknou hned dvě limitované verze – GTA a GTAm.

Foto: Alfa Romeo

Koncovky výfuku Akrapovič vycházejí ze středu nového karbonového difuzoru

Obě nové verze bude pohánět modifikovaná verze 2,9l dvakrát přeplňovaného V6, zde naladěného na 540 koní. Inženýři Alfy, jak je koneckonců i vidět, se hodně soustředili na aerodynamiku. Není tajemstvím, že se opírali o know-how z Formule 1. Proto u verze GTA ještě dál posunuli magii aktivní aerodynamiky. Cílem bylo zvýšit přítlak, a tak ještě více zlepšit přilnavost a ovládání auta v jakýchkoli rychlostech.

Všechny prvky karoserie byly přepracovány právě s tímto záměrem – přední aktivní spoiler, zvětšené boční prahy a samozřejmě také difuzor, v jehož středu vyúsťuje výfukové potrubí od společnosti Akrapovič. Zajímavé pak je, že při hrách s aerodynamikou nešlo jen o honbu za absolutními hodnotami přítlaku, ale také o aerodynamickou rovnováhu mezi přední a zadní nápravou.

Zkrátka však nepřišla ani mechanická přilnavost – auto je vpředu i vzadu širší o celých 50 mm, což si samozřejmě vyžádalo taky rozšíření karoserie. Giulia GTA nyní jezdí na 20palcových litých kolech, namísto původních 19 palcových. Za nimi se potom skrývají zbrusu nové pružiny i stabilizátory.

Foto: Alfa Romeo

Verze GTA je oproti Giulii Quadrifoglio Verde širší o 50 mm

Oproti původní Giulii QV je potom GTA lehčí o celých 100 kilogramů. Čím to? Odpovědí je karbon. Je z něj nejen kapota, hnací hřídel a víko kufru, ale dokonce i přední nárazník, přední blatníky, rozšíření zadních blatníků a samozřejmě sportovní „ušatá“ sedadla. Nižší hmotnost v kombinaci s výkonem zvýšeným na 540 koní znamená zrychlení z nuly na sto za 3,6 sekundy, maximálku zatím neznáme. Ovšem vzhledem k tomu, že GTA bude disponovat mnohem větším přítlakem, je dost možné, že to oproti 307 km/h „běžné“ Giulie QV nebude až takový rozdíl.

Je tedy evidentní, že to Alfa myslí s GTA vážně. Nicméně, pokud jste duší opravdoví závodníci, vaším šálkem dvojitého espressa jistě bude Giulia GTAm, která ještě navíc vymění zadní sedadla za ochrannou klec a hasicí přístroj. Dokonce bude mít místo madel dveří jenom pásky – to víte, úspora váhy. Tady se totiž každý gram počítá. A nebojte, verzi GTAm lze bezpečně poznat i zvenku – na vozu se totiž bude tyčit ohromné zadní křídlo, které bude auto ještě více tlačit k zemi.

Aby si všichni uvědomili, že Giulia GTA není jenom na machrování, dostane k ní její nový majitel i kompletní závodní výstroj od Alpinestars, závodní přilbu Bell a dokonce prémiovou bavlněnou plachtu Goodwool – plus řidičský kurz u Alfa Romeo Driving Academy. Ten závodní overal nás popravdě překvapil, vzhledem k tomu, že testovací jezdec Alfy zajel tehdy rekordní kolo na Nürburgringu jen v džínách a v triku.

Pokud však máte zájem, tak bychom na vašem místě nenechávali nic náhodě – dohromady všech kusů GTA a GTAm nebude více než 500, takže se po nich jen zapráší. Přesnou cenu zatím nevíme, avšak vzhledem k tomu, že jde o auto srovnatelné s BMW M4 GTS, Porsche GT3 a Jaguarem Project 8, dá se očekávat, že cena nepůjde pod 3 miliony korun. Zbývá jen jediná otázka – kde je sehnat a neukrást?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama