Článek
Zkratka Veloce se poprvé objevila u modelu Giulietta před šedesáti lety a teď se jí bude moci pyšnit i nová Giulia. A mohla by mít velký úspěch právě u českého publika, protože kromě zajímavého benzínového a naftového motoru přichází také s pohonem všech kol. Veloce přijde s dvoulitrovým benzínem o výkonu 280 koní a točivém momentu 400 N.m a celohliníkovým dieselem o objemu 2,2 litru, který nabídne 210 koní a 470 N.m. To jsou moc hezké hodnoty, plně konkurenceschopné v kontextu německých rivalů. Oba motory jsou spárovány s osmistupňovým automatem a na to, jak bude "lítat" benzínová verze jsme hodně zvědaví.
Alfa Romeo do Paříže přiveze i úsporný model označený jako Advanced Efficiency - ten profituje ze stejného dieselu jako Veloce, ovšem naladěného "jen" na 180 koní. Tahle Alfa je navíc o 5 milimetrů snížená, má recirkulaci výfukových plynů a pneu s nízkým valivým odporem. Díky tomu drží Giulia emise na 99 gramech na km a spotřebu na 4,2 litrech na sto kilometrů. To vše při zachování slušné dynamiky (7,3 sekundy na stovku, maximální rychlost 230 km/h).



