Hlavní obsah

5 věcí, které se nám líbí na novém BMW M5

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bavoři včera slavnostně představili svůj rodinný klenot a ultimátní dálniční raketu BMW M5. Je v ní hodně technologií, které tohle elitní auto vyzkouší úplně poprvé, ale zároveň z ní pořád crčí DNA sportovního oddělení BMW Motorsport. A proto se na ní nezřízeně těšíme.

Článek

1. Tři sta z místa

Foto: Archiv Garáž.cz

Nové BMW M5 je samozřejmě elektronicky omezené na 250 km/h, ale tohle auto má 600 koní a 750 N.m, což znamená, že by si klidně vyšláplo mnohem výš. Pokud si koupíte řidičský paket, odstraní vám automobilka omezovač a dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru vás vystřelí až na 305 km/h. Je to trochu úlitba fanouškům autobahnu, ale neříkejte, že vás zrovna tenhle papírový údaj nebere za srdce. Ten tachometr do 340 km/h, prostě nebude v bávu na ozdobu.

2. Osmnáct metráků

Foto: Archiv Garáž.cz

Fantastickou dynamiku propůjčuje nové M5 nejen špičkový a osvědčený motor, ale také notná úspora hmotnosti. Už asi víte, že novinka z Mnichova pohání všechna kola, ale kdo čekal nárůst hmotnosti nad dvě tuny, ten by se naštěstí pletl. Díky hliníkové kapotě a střeše, která je z plastu vyztuženého karbonem, se podařilo základní váhu BMW M5 udržet na 1855 kilogramech, a pokud si objednáte např. keramické brzdy, uspoříte dalších 20 kilo. Jistě, nejde o žádného střízlíka, ale dálniční stíhačka musí taky dobře držet, takže těch osmnáct metráků vypadá jako zlatý střed. Pokud bude rozložení hmotnosti stejně povedené jako u jiných bavoráků, nemáme se čeho bát.

3. Magická všehokolka

Foto: Archiv Garáž.cz

O tom, že bude BMW M5 poprvé v historii s pohonem všech kol, se spekulovalo dlouho, a automobilka to před několika měsíci sama potvrdila. Zároveň ale dodala, že u M5 bude mít čtyřkolka xDrive mnoho nastavení a jedno z nich dovede poslat všechen výkon na zadek. Dnešní aktivní diferenciály takové kouzelnické triky zvládnou, ostatně AMG u svého E63 nabízí něco velmi podobného, a kdo by se bál, že s eMkem teď nepůjde jezdit bokem, ten se bojí zcela zbytečně. Důkazem budiž nejen videa od automobilky, ale i naše velmi čerstvé zkušenosti se systémem od AMG. Skutečně to vypadá, že dostaneme to nejlepší z obou světů.

4. Svaly i mozek

Foto: Archiv Garáž.cz

Na BMW M5 se těšíme i proto, že kromě svalů v podobě šesti stovek koní nabídne i veškeré výdobytky nové pětkové řady, které dělají z eMka pohodlnou limuzínu, co se zvládne sama zaparkovat a vyparkovat, usnadní vám pobyt na dálnici, nabídne špičkový interiér nabitý technologiemi a bude skvělým společníkem na dlouhé cesty. Zkrátka andílkem na služebce a ďáblem na okresce, když si potřebujete trochu užít. Na rozdíl od M2/3/4 už od pětky očekáváte i luxus a pohodlí, když je to potřeba. A tady bude obojí doslova po ruce.

5. Nejrychlejší eMko všech dob

Foto: Archiv Garáž.cz

Premiéra pohonu všech kol, hmotnost držená na uzdě a výkon srovnatelný jen s limitovanou výroční edicí 30 Jahre. Z toho logicky vychází, že jde o nejrychlejší eMko všech dob - kromě nelimitované maximálky 305 km/h, umí BMW M5 vystřelit na stovku za 3,4 sekundy. K tomu samozřejmě přispívá i osmistupňový automat, který je nedílnou součástí každé empětky. Stejně jako cenovka, kterou v rodném Německu BMW nastavilo na 118 tisíc EUR. Oficiální českou cenu zatím neznáme, ale počítejte s tím, že bude začínat trojkou a pokračovat šesti dalšími ciframi.

Reklama

Načítám