Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Když počátkem milénia pokukoval Volkswagen po prémiových segmentech, vznikla mimořádně zajímavá auta jako Phaeton nebo SUV Touareg. Zatímco prvně jmenovaný skončil před skoro deseti lety (a ač byl technicky působivý, jeho servis může přijít zatraceně draho), ten druhý se udržel a vypracoval se ve velmi populární model.
První generace vznikala po boku úvodního Porsche Cayenne a nabízela šestiválce, osmiválce, desetiválce, ale dokonce i majestátní šestilitrovou W12.
Poslední generace číslo tři se sice uskromnila, pořád se ale pyšnila (na poměry volkswagenů) velkými motory včetně šestiválcového plug-in hybridu R. Pořádným strojovnám pod kapotou pak sekundovala i luxusní palubní výbava a rovněž terénní schopnosti auta.

Dny reprezentativního Touaregu jsou prý definitivně sečteny.
To vše ale bude platit jen do roku 2026, kdy má podle britských zdrojů produkce Touaregu po 24 letech definitivně skončit. Rozhodnutí dle Autocaru odráží měnící se priority VW a roli vlajkového SUV má zastat zcela nový sedmimístný Tayron (sourozenec Kodiaqu).
Není to však jediný škrt v modelových řadách Volkswagenu. Stejný zdroj uvádí, že v roce 2027 má skončit výroba elektrického SUV-kupé ID.5, které vychází z hranatější ID.4. Model mířil primárně na čínský trh, kde se ale velké popularity nedočkal. A doma v Evropě zákazníci volí raději levnější a praktičtější „čtyřku“.

Za dva roky se rozloučí i VW ID.5 se zkosenou zádí.
Éterem proběhla také informace, že nejvyšší vedení Volkswagenu zvažovalo výrobu elektrického MPV, tedy jakéhosi mini Buzzíku o velikosti Touranu. Podle posledních zpráv ale takové auto není prioritou, protože se VW chce soustředit především na stále populárnější SUV a crossovery. Výzkumná a vývojová část týmu má navíc plné ruce práce s dalšími důležitými modely, primárně pak příštím elektrickým Golfem.