Fiat Barchetta

V tomhle výčtu prostě italské auto nemůže chybět. Pamatujete, vzpomněl si na něj i Richard Hammond ve speciálu Top Gearu o třech mudrcích z východu. A není divu, Barchetta je skvělá už když vezmete za kliku, protože to je zkrátka nejkrásnější klika v celé automobilové historii. Jistě, pod slupkou je technika Punta a jediný motor v nabídce byla 1,75 s výkonem 132 koní. Na 1100 kg těžké auto je to ale dost, takže stovku dá za 8,9 sekundy a zvládne až 193 km/h. Zábava s ní rozhodně bude.

Smart Roadster

Není to vlastně sporťák v pravém slova smyslu, jenže…  Pochází z doby, kdy Smart ForTwo byl malý, ForFour pohledný a Roadster vypadal zatraceně cool. A on vypadá dobře dodnes, navíc má dle tradic značky motor vzadu. Výkonově nečekejte zázraky, nabízel 61 nebo 82 koní, maximem pak bylo 101 koní od Brabusu. Vždy navíc s robotizovaným manuálem. Byl ale lehký a zábavný a navíc skvěle vypadal. To roadsterům stačí.

MGF

Dáme si i jednoho britského šviháka, konkrétně odpověď Roveru na Mazdu MX-5. Britové se snažili Miatě konkurovat kombinací toho nejlepšího od Mazdy a japonské rivalky Toyoty MR2. Výsledkem bylo tak trochu nemastné a neslané anglické auto s ne zrovna pohlednými proporcemi a potentními motory K-Series. Původní modely trpěly na problémy s podvozkem, ty ale MG vychytalo u faceliftu z roku 2002, který nesl název TF. Tam se však podle mě tolik nepovedl design.

Ford StreetKa

Tohle auto nebudete chápat, dokud se s ním nesvezete. Alespoň já to tak měl, protože je docela zábavné (na to, že to je předokolka) a docela dost „gay“. Pod kapotou je šestnáctistovka z ostré verze SportKa, která musela být velmi zábavná a hlavně byla výrazně lehčí. Vnitřek roadsteru také není úplně špatný. U auta mě bavilo řízení a vlastně i styling se zadnicí Kylie Minogue. Jistě, kámoši se vám asi budou posmívat, ale jen dokud se nesvezou.

Honda CRX Del Sol

Tady je to těžké, navíc se nejedná tak úplně o roadster. Ne na všech trzích totiž Honda tomuto autu dala do názvu zkratku CRX a dobře věděla proč. Kupé CRX mělo totiž výbornou pověst a targa Del Sol se mu nedokázala vyrovnat. A to třeba ani počtem míst, protože Del Sol už nemělo ani nouzovou zadní lavici, jako předchozí verze. Místo toho dostala odnímatelný hardtop a nabízela vítr ve vlasech. Šestnáctistovka VTEC nabízela slušných 170 koní, jenže auto bylo výrazně těžší, než předchozí kupátka, takže si nikdy nezískalo tak dobrou pověst. Stále je to ale výborná hračka na slunečné dny.