Hlavní obsah

BMW M550d xDrive: 6 válců, 4 turba, 400 koní!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá generace BMW M550d xDrive se právě představuje a dostala motor již známý ze sedmičkového BMW. Nový třílitrový šestiválec dostal hned 4 turbodmychadla a chlubí se mamutím točivým momentem i zajímavých výkonem.

Článek

I přes všechnu tu módní vlnu proti naftovým motorům je zejména u německé prémie diesel stále nejoblíbenější. Není se tedy čemu divit, že v mnoha ohledech převratný model M550d xDrive se představuje i v druhé generaci v kabátu nejnovějšího BMW 5. Tenhle sedan a kombi střední třídy běžící na ďáblovo palivo nabízí výkon 400 koní v 4400 otáčkách a točivý moment impozantních 760 N.m od 2000 otáček, přičemž již od 1000 otáček má řidič k dispozici 450 N.m. Všechen tento výkon putuje skrze osmistupňový automat ZF na všechna čtyři kola.

Foto: Archiv Garáž.cz

Z hlediska jízdních výkonů tak bude sprint na stovku trvat pouhé 4,4 sekundy u sedanu, těžší kombi bude o 2 desetiny sekundy pomalejší. V rozletu ale auto zabrzdí elektronický omezovač rychlosti na 250 km/h. Všechna čísla tak jsou lepší než u předchůdce se třemi turby, a to včetně spotřeby, která klesla na laboratorních a papírových 5,9 l/100 km. My už jsme s tímhle motorem však jezdili v sedmičce a skok v chování motoru je oproti tříturbové verzi obrovský.

Foto: Archiv Garáž.cz

Podobně jako benzinová varianta, i tohle naftové monstrum dostalo o 10 mm nižší světlost podvozku, upravené zavěšení i tlumiče a devatenáctipalcová kola v sérii. Samozřejmostí je pak jiný bodykit či systém řízení všech čtyř kol. Sedan se má v Evropě začít prodávat již v létě, kombi pak před koncem roku.

Reklama

Načítám