Alfa Romeo představila kupé GTV (a šestiválcovou verzi GTV6) v roce 1981 a nahradila s ním model Alfetta GT. I toto auto se objevovalo v rally, takže pokračování s novým modelem se nabízelo. Důležitou výhodou byla brilantně vyvážená koncepce trans-axle s motorem vpředu a převodovkou vzadu u poháněné nápravy. Šestiválec pod kapotou o objemu 2,5 litru pocházel z luxusního sedanu Alfa 6. Místo karburátorů ale Alfa použila vstřikování a všroubovala výkon ze 160 až na 218 koní.

Prvním startem byla Rallye Monte Carlo 1983. Yves Loubet ovládl třídu A a celkově skončil na patnácté pozici. Jiný exemplář upravil tým Autodelta a Sandro Munari s ním vyrazil na Safari rally. Bohužel ale soutěž nedokončil. Monte Carlo 1984 znamenalo start tří aut, dokončil ale pouze Alain Cudini na dvanáctém místě. Loubet ale na Korsice protlačil Alfu do první desítky. Asfaltová Korsika vůbec Alfě svědčila, v roce 1985 byl Loubet pátý a Balas šestý. O rok později byl Loubet dokonce třetí.

Tehdy se rozhodoval, zda bude startovat s kupé GTV6 nebo novým sedanem 75 V6. Koncepčně šlo o stejná auta, měla stejné zbarvení Rothmans i stejné startovní číslo, jen se čekalo, které auto pošle tým na přejímku. Loubet se nakonec po trénincích s typem 75 rozhodl pro kupé GTV6 a jak se ukázalo, byla to šťastná volba.

Pro rok 1987 se čekalo, že Alfa bude ještě lepší a opanuje více soutěží. Jenže FIA přezkoumala homologaci a kvůli výšce mezi zadními sedadly a střechou přesunula typ GTV6 do skupiny B. Tyto speciály už ale v Mistrovství světa jezdit nesměly, a tak kariéra modelu skončila. Greg Carro se s jednou Alfou stal alespoň mistrem Austrálie. Automobilka pak model nahradila sedanem 75 V6 a později jeho verzí 75 Turbo s přeplňovanou osmnáctistovkou. Loubet s tímto modelem vyhrál skupinu A na Madeiře 1986 a celkově dojel třetí.