Hlavní obsah

Porsche RennSport 2.7 – První šlechtic ze Stuttgartu

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche 911 s přídomkem RS jsou tím nejlepším, co z bran stuttgartské továrny vyjíždí. Víte ale, které auto se tímto přídomkem honosilo jako první? Bylo to hned v první generaci 901, kdy vyjel typ 911 RS 2.7.

Článek

Porsche první generaci svého mistrovského díla představilo na podzim 1972. Bylo potřeba homologovat nový speciál pro skupinu 4, když typ 917 musel do důchodu. Hned na pohled bylo jasné, že tohle auto je jiné – přední spojler, zadní křídlo přezdívané kvůli tvaru „kachní ocas“ a velké barevné polepy na bocích z něj delají něco neobvyklého. Porsche auto důkladně odlehčilo a dostalo hmotnost jen na tunu. S maximálkou 245 km/h a zrychlením na stovku za 5,8 sekundy bylo už tehdy vysněným autem mnoha petrolheadů a nejrychlejším německým automobilem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vzadu měla tahle 911 atmosférický šestiválcový boxer 2,7 litru chlazený vzduchem se dvěma ventily na válec a výkonem 210 koní či točivým momentem 255 Nm. Mechanické vstřikování dodala firma Bosch. Porsche auto vybavilo pětistupňovým manuálem, nezávislým zavěšením všech kol a kotoučovými brzdami, abyste si jízdu mohli fakt užít. Tužší odpružení bylo sice méně pohodlné, o to jistější chování ale nabízelo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dnes je tento typ jednou z nejdražších verzí typu 911 a spíš se vám povede potkat repliku. Není divu, originál vás vyjde minimálně na 250 tisíc euro, spíše ale více. Vyrobilo se 1580 aut, které tehdy stály 33 tisíc marek a vlastně nabízely jen 20 koní navíc ve srovnání s modelem 911 S. Už tehdy ale fungovalo, že platíte více peněz za méně auta. Třeba spolujezdec neměl sluneční clonu, aby se ušetřilo pár gramů. Pch, já bych vyhodil i sedačku. Zákazníci si mohli vybírat mezi spartánskou verzí Sport vhodnou pro stavbu závodních aut nebo lépe vybavenou variantou Touring pro silniční provoz.

Foto: Archiv Garáž.cz

Později Porsche vyrobilo ještě omezené série s motory 2,8 a 3,0 litru. Třílitr dostal i vstřikování paliva Bosch K-Jetronic. Další specialitkou byl model RSR Turbo s motorem o zmenšeném objemu 2,1 litru. Nehledejte za tím neumětelství automobilky, která by nechtěla přeplňovat velký motor, tady byla důvodem homologace a koeficienty na přepočet objemu při přeplňování. Tyto rarity jsou dnes nezaplatitelné, vždyť i klasická Carrera RS 2,7 je jedním z nejdražších modelů Porsche 911, které si můžete koupit. Tedy spíš nemůžete, ale pokud ano, rozhodně na ní neproděláte.

Načítám