Hlavní obsah

Nejlepší supersport historie je na prodej - nikdy nevyjel!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tak tohle se nestává každý den. Jeden prodejce cenných veteránů koupil z Japonska supersportovní McLaren F1, který za dvacet let neujel ani kilometr a pořád je zabalený, tak jak byl dovezen z továrny. Neskutečné.

Článek

McLaren F1 je nejlepším supersportovním automobilem, který byl kdy vyroben. Na tom se shodne většina odborné veřejnosti, sběratelů i nadšenců do motorsportu. Je to ve své podstatě závodní auto, které se dostalo na běžné silnice a postavil ho geniální konstruktér Gordon Murray. Jeden kus vlastnil také Mr. Bean, tedy herec Rowan Atkinson. Málokdy se ale objeví kousek, který by byl na prodej a když už, je cena doslova astronomická. Často se přibližuje k 10 miliónům liber, což je v přepočtu téměř 300 000 000 Kč. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Teď se ale objevila naprostá rarita, která se objevuje jednou za desetiletí. Pampeliškově žlutý McLaren F1, který má najeto pouze 239 km, což je nájezd povinného testování v automobilce McLaren. Vůz byl dodán do Japonska a pořád má zabalený interiér do ochranných fólií. V autě za 20 let nikdo nikdy neseděl. Ani samotný prodejce v Japonsku nerozbalil sedačku a neposadil se za jeho volant. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Je to naprostý unikát, jehož hodnota bude ve své podstatě nevyčíslitelná. Tedy bude záležet, který sběratel nabídne zřejmě nejvíce, protože nyní si anglický prodejce Tom Hartley Jnr. může říct, co chce. K autu je vlastně úplně všechno, co se k němu kdysi dávalo při prodeji. Originální hodinky Tag Heuer s vyrytým číslem karosérie, celá sada nářadí, náhradní volant, dobíječka baterky, ale také speciální kufry nebo tovární knížka. 

Foto: Archiv Garáž.cz

McLaren F1 se začal vyrábět na začátku devadesátých let a jeho výroba skončila až v roce 1998. Ve své době to byl nejrychlejší vůz na světě a před zadní nápravou měl usazen závodní dvanáctiválcový agregát od BMW s výkonem přes 600 koní. Jeho specifikum bylo v trojici sedaček z nichž ta řidičova byla umístěna v kokpitu centrálně a dvojice dalších pak po stranách. Gordon Murray nedělal kompromisy a stvořil jedno z nejrychlejších a nejovladatelnějších aut své doby. 

Reklama

Načítám