Alfa Romeo 147 GTA se objevila v roce 2002. Tehdy dost populární hatchback se dočkal vrcholné verze, která je dodnes pro mnohé překvapením. Vždyť jak často nám automobilky naservírují hot-hatch s velkým šestiválcovým motorem? Alfa to ale udělala a dala pod přední kapotu V6 o objemu 3,2 litru. Ten pocházel z modelu 156 GTA a dosahoval výkonu 247 koní. Menší 147 s ním dokázala jet 246 km/h, přičemž na stovce byla za 6,3 sekundy. To vše za doprovodu nádherného zvuku.

Model GTA jste poznali na první pohled díky velkým nasávacím otvorům v předním nárazníku. Stejný recept i nyní uplatňuje Giulia QV. Masivnější prahy nafoukly vzhled auta a do podběhu se vešly větší sedmnáctky, auto vypadalo fantasticky. Stylový byl i bohatě vybavený interiér. Manuál později Alfa doplnila nabídkou automatu Selespeed. A těm, kterým nestačil základ, posloužila Autodelta a převrtala motor na objem 3,7 litru a dostala z něj 330 koní, případně s kompresorem Rotrex až 408 koní.

Pochopitelně ale nemůžete počítat s rozumnou spotřebou a kašláním na servis, sofistikovaný šestiválec potřebuje kvalitní a pravidelnou péči. Za to se GTA odvděčí úžasnými jízdními vlastnostmi na kvalitních silnicích. Těžký šestiválec v přídi není skoro znát a naopak pomáhá lepší trakci. Na hrbolech ale Alfa neklidně odskakuje a je cítit, že podobné podmínky jí nesvědčí.

Vaz nakonec silnému hatchbacku zlomily emisní limity. Euro IV zkrátka bylo nad síly vyhoněného Bussa, a tak modely 147 GTA a 156 GTA v tichosti vyklidily pole.