Hlavní obsah

Verstappen rozcupoval jeden konkrétní druh aut. Jsou antiřidičská a je to prý ta nejhorší věc na světě

Foto: Honda

V roce 2026 čekají formuli 1 zásadní změny. Kromě přepracovaných technických regulí a monopostů přijdou na scénu i nová partnerství. Red Bull Racing se po letech rozloučí s Hondou a naváže spolupráci s Fordem. Úřadující mistr světa Max Verstappen začal budovat vztahy s předstihem.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Po čtyřech mistrovských titulech v řadě to letos pro Maxe Verstappena na další vavříny nevypadá. Red Bull se trápí a po odchodu Adriana Neweyho a padáku pro šéfa Christiana Hornera je řešení současné krize v nedohlednu. Pozornost týmu se začíná soustředit na příští sezonu s novými pravidly a Verstappen si krátí chvíle nejrůznějšími aktivitami.

Kromě simulátoru v nedávné době vyzkoušel po boku moderátora Chrise Harrise i nabroušenou specialitku Mustang GTD. Red Bull sice od roku 2019 úzce spolupracuje s Hondou, jejich partnerství ale po letošní sezoně skončí a novým parťákem stáje z řad automobilek se stane právě Ford.

GTD s pohonem zadních kol a osmiválcem o výkonu přes 800 koní je bezpochyby působivý stroj, spíše než jeho hodnocení ale fanoušky zaujala jiná věc, kterou Verstappen řekl na adresu sportovních předokolek. „Myslím, že jsou opravdu nudné, až antiřidičské. Zkoušel jsem to i na simulátoru a je to ta nejhorší věc na světě,“ nebral si servítky Max:

Pikantní to je vzhledem k tomu, že zatímco Ford se svými ostrými předokolkami končí (sbohem, Fiesto a Focuse ST!), sportovní vlaštovkou Hondy je mimořádně povedený (a všeobecně velmi chválený) Civic Type R s pohonem právě předních kol. Jeho dny jsou ale bohužel také pomalu sečteny

Foto: Ford

Chris Harris a Max Verstappen kráčí k Mustangu GTD.

Ještě před pár lety přitom Max Verstappen proháněl Civic Type R po okreskách a závodních okruzích a ztrápeně ani antiřidičsky rozhodně nepůsobil:

Chápeme ale, že celé tohle snažení je součástí širší marketingové strategie a ono popíchnutí ve finále ani nemuselo být zamýšleno přímo proti Hondě. Naopak buďme rádi, že můžeme (stále ještě) úřadujícího šampiona F1 vidět spokojeného jak za volantem ostré předokolky, tak i nadupaného Mustangu… obzvlášť v době, kdy mu to v „práci“ zrovna dvakrát netahá.

Načítám