Článek
Čekali byste, že vzpomínka na detroitskou automobilku Packard bude mít původ úplně jinde než v Americe? Asi ne, nicméně opak je pravdou, protože se dílo s názvem Packard Excellence narodilo v dílnách nizozemské karosárny JB Classic & Bespoke, která se zabývá renovacemi i jednorázovými zakázkami.
Design vozu lze označit za přinejmenším kontroverzní, ovšem jeho původ je rovněž nizozemský, konkrétně jej má na svědomí tamní studio CinovarA. Inspiraci návrháři nehledali u modelů Packard, nýbrž u francouzského luxusního sedanu Facel Vega Excellence, který se v 50. letech Packardem málem stal.

Packard Excellence stojí na základech Bentley.
V té době automobilka Studebaker-Packard zvažovala, že si model Vega osvojí a zastaví do něj vlastní osmiválec, jenže Daimler-Benz, který měl se společností Studebaker-Packard distribuční smlouvu, se tomuto nápadu bránil. Z projektu tak nakonec sešlo.
Nizozemci tak až v roce 2025 představili výsledek toho, jak by Packard Excellence mohl vypadat. Možná trochu jako Bentley? Jistě, protože model Flying Spur druhé generace (2013–2019) posloužil jakožto základ pro přestavbu.

Přestavba zabrala asi 17 tisíc hodin a zahrnovala zakázkové detaily, například nové kliky.
Firma JB Classic & Bespoke uvádí, že stavba zabrala asi 17 000 hodin práce, zahrnovala přepracování celé karoserie i přidání zakázkových detailů. V proporcích vozů vidíte Bentley, ovšem vertikální LED světla nebo podivná maska chladiče dodávají vozu vlastní osobnost. Nechybí ani soška Bohyně rychlosti na kapotě, odkazující na historii Packardu.
Boční dveře se otevírají protisměrně jako u Rolls-Royce, což vyžadovalo vývoj nových pantů i klik, původní Bentley má dveře otevíratelné tradičně. Vzadu pak vidíme hranatější design, koncové LED svítilny ve tvaru C i emblém Packard na víku kufru.
Jestli se vůz dočkal i jiného pohonu, to se neví. Pravděpodobně zůstal zachován, takže se pod kapotou může nacházet buď přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, nebo šestilitrový dvanáctiválec poskládaný do tvaru W.
Cenu znovuzrozeného Packardu úpravce neprozradil, ale bude stejně vysoká, jako je exkluzivita auta samotného. Přece jen tisíce hodin práce zkušených řemeslníků a pocta značce něco stát bude. A bude to asi fakt hodně peněz.