Hlavní obsah

Nejlevnější rudé Ferrari stojí 400 tisíc a vyrábí se v Česku. Navíc nese slavné jméno známé po celém světě

Foto: Jan Majurník

Auta značky Ferrari jsou ikonická mimo jiné pro svoji výrazně červenou barvu a pořádnou dávku exkluzivity, co kdybychom vám ale řekli, že si něco podobně jedinečného můžete koupit už za 400 tisíc a bude to mít visačku „Made in Czech Republic“?

Článek

Ferrari je jednou z nejslavnějších italských značek, za jejímž zrodem stál závodník Enzo Ferrari a která je typická pro exkluzivní vozy obvykle v rudé barvě se skotačícím koněm na kapotě. Málokdo už ale ví, že se určité ferrari vyrábí také v Česku a nestojí miliony jako supersporty z Maranella.

Důvod je prostý, nejde totiž o auto, nýbrž o pianino, ale s lakem namíchaným podle originální červené barvy Ferrari. Vyrábí jej česká společnost PETROF známá po celém světě a jeden takový rudý kousek vystavuje ve své galerii v Hradci Králové.

Foto: Jan Majurník

Tohle levné ferrari vlastně není auto, nýbrž pianino.

Konkrétně jde o nástroj PETROF Mod. 125 M1 z vyšší třídy pianin Mastery line, který je vybavený německými kladívky Renner a mechanikou Renner-Petrof. Zároveň je to jeden z nejoblíbenějších modelů pianin ze současné produkce společnosti. Zajímavost! U pianin jsou modelové řady dělené nejen podle kvality, ale hlavně podle výšky.

Historicky nejde o jediné pianino inspirované červeným Ferrari. První kus byl zhotoven v roce 2011 a zamířil do Francie, poté následovalo 22 dalších. A to od základních modelů po ty nejvyšší. Rudé nástroje se tak postupně dostaly opět do už zmíněné Francie, Polska, na Ukrajinu, do Číny, do Spojených arabských emirátů, do Ruska a pochopitelně zamířily i k zákazníkům v České republice.

Foto: Jan Majurník

V červené Ferrari vyrobil PETROF zatím 23 nástrojů.

Takže kolik takové červené ferrari mezi pianiny stojí? Vystavený kousek na snímcích je za 439 000 Kč, nicméně červený nástroj PETROF můžete mít i levněji (nižší řady pianin), případně dráž, jestli zvolíte nějakou vyšší řadu nebo si rudou barvou necháte nalakovat celý klavír (křídlo).

A víte, co je ještě zajímavé? V automobilovém průmyslu bývala (a někde ještě bývá) základní barvou bílá, u pianin a klavírů však jde o černou barvu (jako kdysi u Fordu Model T). Ostatní odstíny bývají za příplatek.

PETROF a červená Ferrari není prvním spojením světa hudebních nástrojů této české značky a automobilů, jelikož firma před lety zhotovila koncertní klavír s hnědým lakem, jenž zase nosily některé mercedesy.

Související témata:
Klavír
Červená barva
Načítám