Hlavní obsah

Kompletně česká holčičí posádka vyrazí na Dakar s bizarním autíčkem. Navigovat bude sestra pilota F1

Foto: Citroën

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už v tiskové zprávě k tomuto novému projektu stálo, že to sice vypadá jako novinářská kachna, ale není tomu tak. Upřímně, vyrazit na jeden z nejtěžších závodů planety s kachnou, tedy Citroënem 2CV, nic jiného než novinářskou kachnu připomínat skutečně nemůže.

Článek

Vidíte. A ono to opravdu vypadá, že by to v roce 2024 mohlo klapnout. Aktuálně sice stále ještě běží sbírka na pomoc s financováním přestavby stroje (přihodit můžete zde), pokud se však Bára Holická pro něco nadchne, většinou to i dopadne. Budeme držet pěsti.

Báru možná znáte z českého mistráku v rallye, kde startovala s Citroënem DS3. Na sympatickou soutěžačku jsem narazil v roce 2016 – při své první a nejspíš i poslední rallyové zkušenosti - i já. Tehdy jsem při přeskupení na pačejovské soutěži vystupoval z auta totálně splavený a ve strašných nervech, ostré rychlostky byly asi tak tisíckrát náročnější, než jsem si kdy dokázal představit. A to jsem krotil pouhý Opel Adam v cupové úpravě. Dodnes až strašidelný zážitek.

To Bára pobíhala kolem svého Citroënu vysmátá a úplně v pohodě. Opravdu jste se jí nemuseli ptát, jestli ji závodění baví. „Nepocházím ze závodnické rodiny, ale tohle prostředí mě vždycky hrozně lákalo. A když jsem pak v pětadvaceti potkala Tomáše Pletku z Gekon Racing, který mi společně s dalšími přáteli pomohl posadit se do skutečného soutěžního auta, bylo jasno. Z tohohle už nevylezu,“ vzpomíná, jak jinak než vysmátá, Bára.

Foto: Citroën

Nejvíc závodnických zkušeností nasbírala Bára Holická za volantem Citroënu DS3 v rámci českého mistráku.

Dnes šestatřicetiletá závodnice má za sebou 46 startů v Mistrovství ČR v rallye, získala Cenu Elišky Junkové, v Dámském poháru v rallye zaznamenala dvanáct vítězství. Zkušenosti za volantem tedy velmi slušné, ale Dakar, to bude jiný oříšek! „Moc dobře vím, že potřebuji zkušenou navigátorku, bez ní bych neměla šanci. A jsem strašně ráda, že jsem se na letošních Legendách potkala s Luckou Engovou a prakticky hned jsme se domluvily na spolupráci,“ těší Báru.

Engová… kde jsme to jenom slyšeli? Tohle skutečně není výzva pro znalce, určitě všichni dobře víme, že jde o sestru Tomáše Engeho, našeho jediného závodníka ve Formuli 1. Tomáše ostatně aktuálně naviguje i v českém mistráku, kde sourozenci jezdí v rámci Toyota Yaris Cupu. Neplést s Adam Cupem, pohárový Yaris je v těch správných rukou (Tomášových…) nedaleko časů speciálů kategorie Rally2!

Teď však jeho sestru čeká úplně jiný příběh. „O nápadu Báry vyrazit s Citroënem 2CV na Dakar jsem poprvé slyšela na začátku roku, říkala jsem si, že je to bláznivý projekt, ale že bude fanoušky určitě bavit. A pak se mě Bára na Legendách zeptala, co dělám po Vánocích. A já neváhala,“ vzpomíná Lucka Engová.

Pokud tedy vše dopadne dobře, na Dakaru 2024 se v kategorii Classic objeví první, komplet dámská česká posádka. Teď bude určitě zásadní, jak se podaří připravit/přestavět soutěžní speciál. Protože – tohle asi také všichni dobře víme - Citroën 2CV zrovna nepůsobí jako bytelný stroj do extrémního pouštního terénu. Na druhou stranu, jeho technika je až legračně jednoduchá… No, uvidíme! Šílenost to bezesporu je, tenhle projekt DUCKAR, ale pokud by se mělo někomu povést dotáhnout podobnou bláznivinu až do konce, bude to Bára!

Související témata:
Načítám