Článek
Nemyslíš, zaplatíš nebo třeba 13 minut. Podobné kampaně z Česka známe a pamatujeme si také leckteré zahraniční. Třeba ty, kdy se pár sekund před srážkou oba řidiči potkají, řeknou si pár slov, sednou zpátky do aut a pak se srazí.
Ne každý chce nebo je připraven vidět realitu každodenního provozu, proto tyto kampaně sledovat nemusí. V Turecku však řekli ne a rozhodli se realitu ukázat ať řidiči chtějí, nebo ne. Namísto reklamních billboardů totiž k silnicím postavili něco jiného…
A daleko drastičtějšího. Ve vzduchu jsou totiž vraky aut a značka ukazující příčinu nehody. Jednou šlo o rychlost, jindy mobil, dále alkohol. Cílem kampaně je přimět řidiče, aby neriskovali a tím pádem snížit počet nehod a úmrtí v celé zemi.
Takže nejnověji žádná videa, školení, mediální kampaně, ale čirá realita zdemolovaných aut vystavená na očích i těm, kteří si to zrovna pálí nad limit nebo telefonují.
A co si o tom myslíte vy? Je to dobrý nápad? Uvítali byste něco podobného i u nás a mělo by to vůbec smysl? Nebo je to naopak kontraproduktivní odvádění pozornosti? Dejte nám vědět v anketě níže a do komentářů pod článek.