Článek
V metropoli je 4 068 kilometrů komunikací. Z celkového počtu vozidel registrovaných v Praze je většina osobních, kterých je více než jeden milion. V roce 2021 evidovaly úřady v metropoli 970 755 osobních aut, v roce 2020 to bylo 925 716. Ve srovnání se zbytkem Česka tvoří množství aut registrovaných v metropoli necelou sedminu celkového počtu aut v republice. Nejvíc jich v Praze přibylo v letech 1990 až 2000, kdy se jejich počet zdvojnásobil.
| Rok | Počet motorových vozidel | Počet osobních aut | 
|---|---|---|
| 1961 | 93 106 | 44 891 | 
| 1990 | 428 769 | 336 037 | 
| 2000 | 746 832 | 620 663 | 
| 2015 | 941 145 | 740 745 | 
| 2016 | 1 002 645 | 795 178 | 
| 2017 | 1 058 949 | 844 613 | 
| 2018 | 1 104 392 | 882 717 | 
| 2019 | 1 140 482 | 911 844 | 
| 2020 | 1 160 982 | 925 716 | 
| 2021 | 1 217 344 | 970 755 | 
| 2022 | 1 258 144 | 1 003 728 | 
Po Praze loni řidiči najeli 22,813 milionu kilometrů, když v roce 2021 to bylo 22,956 milionu a o rok dříve 21,482 milionu kilometrů. Stejně jako v uplynulých letech nejvíc najela osobní auta.
V uplynulých dvou letech se proměnila intenzita dopravy. V roce 2020 meziročně klesla o osm procent, v roce 2021 vzrostla a skoro vyrovnala předcovidový rok 2019 a na zhruba stejné úrovni se držela i loni. Zatímco v centru města byla intenzita v meziročním srovnání stejná, část aut ubyla na takzvaném vnějším kordonu.
Nejvytíženější komunikací byl loni Barrandovský most, a to i přesto, že jej silničáři přes léto opravovali a byl na něm omezen provoz. Po mostě denně projelo 139 000 aut, meziročně asi o tři tisícovky méně. Druhou nejvytíženější komunikací byla Jižní spojka v úseku Chodovská – V Korytech, kde projelo 129 000 aut, a na třetím místě Jižní spojka mezi ulicemi 5. května a Vídeňská. Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Za ním jsou na druhém místě Hlávkův a třetí Radotínský společně s mostem Barikádníků.
| Úsek | Počet aut za den | 
|---|---|
| Barrandovský most | 142 000 | 
| Jižní spojka (Chodovská - V Korytech) | 129 000 | 
| Jižní spojka (5. května - Vídeňská) | 128 000 | 
| Strakonická (Dobříšská - Barrandovský most) | 124 000 | 
| Jižní spojka (Průběžná – V Korytech) | 121 000 | 
Nejvytíženější běžnou křižovatkou bylo křížení Černokostelecké s Průmyslovou s denním provozem 70 000 aut. Na druhém místě křižovatka Poděbradská-Kbelská, která byla nejvytíženější v roce 2021. Nejzatíženější takzvanou mimoúrovňovou křižovatkou je křížení 5. května a Jižní spojky s 209 000 auty. Nejvíc řidičů projelo Dejvický tunel, denně jej využilo 93 000 vozů.
V meziročním srovnání se od roku 2010 ani loni nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se v centru drží na 1,3 osoby na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,71, v roce 2000 pak 1,44 osoby na vůz.


