Hlavní obsah

Česko-slovenská posádka týmu RTR Projects vede po prvním závodě šampionát Fanatec GT2 European Series

Foto: SRO/JEP

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jediný český tým v šampionátu Fanatec GT2 European Series během prvního závodu na okruhu Paul Ricard potvrdil, že patří mezi elitu. Po třetím místě v prvním a po vítězství v druhém závodě vede pořadí jezdců v prestižní kategorii Pro-Am.

Článek

Český tým RTR Projects s česko-slovenskou posádkou Jan Krabec a Maťo Homola zahájil novou sezonu šampionátu Fanatec GT2 European Series velice úspěšně. Jediný tým startovního pole hájící české (a teď nově i slovenské) barvy v náročnější kategorii Pro-Am znovu nasadil vůz KTM X-Bow GT2, se kterým v loňském roce vybojoval celkové vítězství v kategorii Am.

První závod letošní sezony na jihofrancouzském okruhu Paul Ricard přivítal nové stroje a také nové jezdce. Startovní pole nyní čítalo celkem 17 posádek a diváci mohli vidět vedle již zmíněného KTM (šest vozů) také jedno Porsche 911 GT2, šest vozů Mercedes-AMG GT, jedno Audi R8 a hlavně už tři nová Maserati MC20. To se v závěrečném závodě loňské sezony převedlo jako velice schopný a hlavně rychlý stroj.

Tuto formu vozů Maserati MC20 potvrdila i posádka Gorini/Tamburini z týmu LP Racing, která s přehledem vyhrála první závod. Do toho česko-slovenská posádka týmu RTR Projects startovala po skvělé kvalifikaci Jana Krabce z druhého místa.

Český tým opět dvakrát na bedně

Po těžkém úvodu nakonec slovenský závodník Maťo Homola, který v polovině závodu přebíral vůz po Krabcovi, dovezl KTM na třetí příčce v kategorii Pro-AM s dostatečným náskokem, aby pokryl i očekávanou desetisekundovou penalizaci za kolizi v poslední zatáčce.

Foto: SRO/JEP

Maserati MC20 je velice rychlý stroj, což posádka Gorini/Tamburini potvrdila pole-position v obou kvalifikacích a také výhrou v prvním závodě.

Foto: SRO/JEP

Atraktivní startovní pole technicky velice různorodých vozů třídy GT2 se snaží narovnávat pravidla BOP (Ballance of Performance, tedy umělá úprava parametrů vozů tak, aby byly závody co nejzajímavější).

První závod si můžete pustit ze záznamu:

V druhém závodě zahajoval Maťo Homola z třetího místa a po dobrém úvodním stintu předával Janu Krabcovi. Ten musel dohánět povinně prodloužený pit-stop (první tři posádky z prvního závodu totiž musí v boxech v rámci pravidel strávit delší čas jakožto „penalizaci za úspěch“).

Ve velmi napínavém závěru závodu se Krabec dostal dopředu a dotáhl se na vedoucího Kocha s KTM. Bojující dvojici KTM pár kol před koncem dojelo Maserati, které vyhrálo první závod. V závěru bylo možné vidět velice napínavou bitvu, z níž nakonec vyšel vítězně Jan Krabec z českého týmu RTR Projects. V posledním kole doslova udolal o pouhých 0,07 sekundy dotírajícího Kocha v historicky nejtěsnějším finiši série GT2.

Foto: SRO/JEP

Jan Krabec s vozem KTM (#89) brněnského týmu RTR Projects projel cílem pouhých 0,07 s před druhým Kochem (#812) v historicky nejtěsnějším finiši série GT2.

Celý druhý závod včetně dechberoucího závěru si také můžete pustit ze záznamu:

Česko-slovenská posádka Krabec-Homola z brněnského týmu RTR Projects se svým černým vozem KTM s číslem 89 po třetím a prvním místě vede se čtyřiceti body celkové pořadí kategorie Pro-Am. Posádka Koch-Kofler, rovněž s vozem KTM X-Bow GT2 (#812) týmu MZR Motorsportzentrum-Ried, je se ziskem 36 bodů po dvou druhých místech hned za nimi. Posádka Gorini/Tamburini je po dvou vyhraných kvalifikacích a vítězství z prvního závodu se ziskem 27 bodů na průběžném třetím místě.

„Myslím si, že to dopadlo nejlépe, jak mohlo. Ve velké konkurenci jsme stáli 2× na pódiu a hlavně - vyhráli jsme Race 2. Podlé mého názoru se konkurence v šampionátu výrazně zvýšila oproti minulým rokům, a proto jsme museli jet na maximum,“ zhodnotil závody na Paul Ricard slovenský závodník Maťo Homola, který s Janem Krabcem, loňským šampionem v kategorii Am, sdílel vůz a také obě pódiová umístění.

Foto: SRO/JEP

Startovní pole je velice vyrovnané a není nouze o přímé souboje na trati. První závod ukázal, že diváci se mohou na tuto sezonu šampionátu Fanatec GT2 European Series těšit.

„Dobře obsazené Pro-Am pole vyžaduje o level vyšší úsilí a rychlost. Přestože jsem to čekal, nestihl jsem zareagovat na to nasazení a agresivitu od prvních metrů. Tempo bylo doslova pekelné! Řekl jsem si, že musím víc ukázat lokty… A to se podařilo ve druhém závodě. Jeho závěr byl asi nejtěžší, co jsem zatím ve své kariéře zažil, o to víc si cením vítězství,“ doplnil Jan Krabec a připomněl, že obě kvalifikace tým zvládl skvěle a dokázal rychlost držet i v závodě.

Foto: SRO/JEP

Tým RTR Projects slaví výhru v druhém závodě na okruhu Paul Ricard. Díky tomu a také třetímu místu z prvního závodu vede s náskokem čtyř bodů šampionát v prestižní kategorii Pro-Am.

Série Fanatec GT2 Europen Series následně zavítá 17. května do italského Misana. Další závody se konají 27. června v belgickém Spa-Francorchamps, 19. července na německém Hockenheimu, 20. září v italské Monze a sezonu ukončí týmy 11. října v Barceloně. Všechny závody lze sledovat na internetu v živém přenosu a následně i ze záznamu. Pro našince, kteří by chtěli vidět závody na vlastní oči, je pak asi nejblíže německý Hockenheim a belgické Spa, případně ještě italské Misano.

Reklama

Související témata:
Načítám