Hlavní obsah

Za tímhle českým modelem Ferrari je obří množství práce

Foto: YouTube - PLASMO - plastic models
15. 10. 2019

Snad každý z nás někdy stavěl nějaký plastový slepovací model. Konkrétně v mém případě se jednalo o pár druhoválečných letadel a nebudu zastírat, že to zpravidla skončilo řemeslně mizerným, lepidlem oblemcaným modelem, jež se lakování nikdy nedočkal, protože na něj byla škoda barvy. Jenže naštěstí jsou na světě i lidé šikovnější a trpělivější. Někteří dokonce o hodně. A někteří jsou i z Česka!

Článek

Račte se podívat na to, jak vzniká legendární závodní Ferrari 330 P4 z roku 1967 pod rukama člověka, který by mohl jít z fleku dělat neurochirurga (alespoň co se týče šikovnosti rukou). Jak sám hlas, který ve skutečnosti patří Čechovi, říká, chcete-li si postavit zmíněné Ferrari v měřítku 1/24, máte na výběr pouze stařičkou stavebnici firmy Fujimi. Naštěstí se však dá sehnat její inovovaná verze z roku 2014.

„Stavebnice je stará 30 let . Z tohoto důvodu není moc přesná a postrádá spousty detailů. To však člověka neodradí, pokud je fanouškem 24h Le Mans,“ říká stavitel David Damek.

Během bezmála půlhodinového videa, na které budete zírat s otevřenou pusou, uvidíte takového vylepšování spousty. Plastové chladiče jsou nahrazeny vlastními, vyrobenými ze závitových tyčí. Velmi originální je taky použití ručně navinutého měděného drátu coby nádechů k brzdám. Ke slovu přijde i přemodelování spousty aerodynamických prvků, aby plně odpovídaly dobovému originálu, studovanému z nákresů ze šedesátých let.

„Model jsem postavil asi za měsíc. Hodiny raději nepočítám, ale předpokládám něco kolem 60 až 70 hodin to asi bude. Novější stavebnice jdou postavit i za pár dnů a všechny díly krásně sedí,“ dodává Damek.

Kvůli našemu článku potom přidal do videa níže i české titulky. Zapnout je můžete v nastavení vpravo dole.

Konstrukce celého auta je neskutečně pracná, geniálně promyšlená a výsledek pochopitelně stojí za to. Po úzkostlivě přesném nalakování, rozleštění a doplnění všech detailů (třeba ruční lepení nýtů a hlav šroubů je hodně mravenčí práce), začne model vypadat jako živý. Z některý úhlů na správném světle prakticky nelze poznat, že se jedná jen o malý plastový model, a nikoliv o živé auto.

Hotový model si můžete prohlédnout na detailních fotografiích v naší galerii!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama