Hlavní obsah

Všechny elektrické motocykly MotoE zničil při testech požár!

Foto: archiv Garaz.cz

Takhle vypadaly nově postavené boxy MotoE když byl pořád uhašen. Všechny motocykly a většina vybavení byla zničena

čtvrtek 11:26

Na okruhu ve španělském Jerezu probíhalo oficiální testování elektrických závodních motocyklů MotoE, které měly být od příštího závodu nedílnou součástí všech velkých cen MotoGP. Boxy, kde všechny motocykly parkovaly, ale dnes v noci lehly plamenem! Vedení seriálu na celý případ vyhlásilo informační embargo a přítomným byly zabaveny foťáky. Nám se ale podařilo získat jednu fotku přímo z místa a na internetu už je i video...

Článek

Mělo to být velké oficiální testování všech osmnácti elektrických motocyklů nové třídy MotoE, ale místo toho je to velký a neoficiální průšvih. Krátce po půlnoci totiž začal hořet nově postavený paddock přímo pro elektrické závodní motorky a během chvíle byl kompletně zničen. Vedení seriálu se zatím omezilo na krátké prohlášení, ve kterém stojí, že oheň zničil většinu materiálu pro FIM Enel MotoE World Cup. „Příčina požáru je v současné době předmětem vyšetřování. Naštěstí nedošlo k žádným zraněním. Aktualizace budou následovat, a to jak o přesných příčinách požáru, tak o veškerých následných změnách kalendáře.“

MotoE se mělo stát součástí MotoGP již 3. května právě při závodech v Jerezu, ale teď je jasné, že není v žádném případě možné to stihnout. Závody měly být koncipovány na asi deset kol. Celkem se do seriálu přihlásilo dvanáct týmů, mezi nimi například i stáje působící v běžných kategoriích jako třeba Tech 3, Pramac, LCR, Avintia, SIC Racing (který provozuje Petronas Yamaha) a Gresini (Aprilia), mezi jezdci měli být mimo jiné Sete Gibernau, Bradley Smith a Xavier Simeon.

Vedení závodů zatím vše vyšetřuje, ale už nyní se vylučuje, že by oheň mohl zavinit konkrétní viník a spekuluje se o technické závadě. Ostatně elektromobilita v závodních strojích je hodně problematická, protože stačí jeden zkrat a požár baterií je extrémně rychlý a téměř nekontrolovatelný. A ke zkratu může dojít jak při nabíjení, tak při mechanickém poškození, o které při závodech samozřejmě taky není nouze...

O dalším vývoji vás budeme na Garáži informovat!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama