Hlavní obsah

Volkswagen Multivan T7 se chce stát hvězdou mezi MPV

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sedmá generace Multivanu přichází s největšími změnami za poslední dekády, a použitou technikou, jízdním komfortem a širokou výbavou se tak blíží osobním vozům, přitom si zachovává neskutečnou prostornost, praktičnost a variabilitu interiéru.

Článek

Už u nového Caddyho jsme si pochvalovali, jak neuvěřitelně civilizované se toto původem užitkové auto stalo. Nyní v jeho šlépějích přichází i zcela nová, již sedmá generace oblíbeného Multivanu. Také ona totiž přechází na modulární MQB platformu (a tím potvrzuje její neskutečnou variabilitu!), což přináší konstruktérům zcela nové možnosti a umožňuje jim využít tu nejmodernější techniku.

Jasný Bulli, jen uhlazenější

Vylepšit krabicovitý design dodávek, u nich jde primárně o využitelnost vnitřního prostoru, je pro návrháře skutečný oříšek. V případě Multivanu T7 se to však podařilo na výbornou – má totiž moderně uhlazené (a aerodynamičtější) tvary s výrazným LED podpisem na přídi, přitom se jasně hlásí k odkazu předchozích generací. Zvlášť ve dvoubarevném lakování vypadá prostě skvěle.

Foto: Volkswagen

Hodně fešácká krabice, co říkáte?

Dlouhý rodokmen Bulliho

Bulli se narodil jako Volkswagen Type 2 již v roce 1949 – inspirací k jeho vzniku se stal užitkový Plattenwagen, který v továrně převážel díly. Zrodila se tak legenda v oblasti užitkových aut, která neúnavně převáží náklad, pomáhá řemeslníkům i záchranářům, funguje jako rodinné MPV nebo osobní shuttle, a dokonce i jako dům na čtyřech kolech pro dobrodruhy, a to už šest generací napříč sedmi dekádami!

Foto: Volkswagen

Šest generací a sedm dekád. To je už pořádný kus historie!

Ještě víc prostoru

Velikostně T7 zase o trochu povyrostl – na rozvoru prodlouženém o 124 mm (na celkových 3 124 mm) můžete mít 4 973 mm (+69 mm) dlouhou standardní verzi nebo 5 173 mm (- 131 mm) dlouhou prodlouženou verzi. V kabině tak vznikl obrovský prostor o objemu až 3 672 l (4 005 l pro prodlouženou verzi), za druhou řadu zbyde pro zavazadla 1 844 l (2 171 l pro prodlouženou verzi) a s instalovanými všemi třemi řadami bude k dispozici stále slušných 469 l (763 l pro prodlouženou verzi). Kabina bude vypadat ještě prostorněji díky bohatému prosklení a obrovské dvoudílné panoramatické střeše (speciální sklo sníží tepelné záření o 44 %).

Foto: Volkswagen

Nastupování by mělo být velice snadné a pohodlné

Ještě víc variability

Nový T7 má kompletně plochou podlahu, což konstruktérům umožnilo využít vnitřní prostor na maximum. Nové kolejnice vedou napříč celým interiérem, takže si sedačky můžete skutečně volně posouvat (krajní sedadla mohou být díky elektrickému vedení v kolejnicích na přání vyhřívaná, na všech sedačkách také funguje kontrola obsazenosti a připoutání bezpečnostním pásem). Zadní třímístná lavice byla navíc nahrazena třemi jednotlivými sedačkami, s nimiž lze ještě lépe manipulovat a pohodlně je i vyjmout.

Foto: Volkswagen

Kolejnice pro posun sedadel vedou napříč celým interiérem

Praktickou novinkou je posuvná konzole se spoustou odkládacích míst, držáků na pití a rozkládacích stolků. Jestli na nich budete mít položený notebook a kávu při práci nebo knihu a svačinu při odpočinku je už čistě na vás… Rozhodně také oceníte instalaci elektrického otevírání zadních výklopných dveří, které otevřete i bezdotykově gestem nohou pod zadním nárazníkem – což nově funguje i pro posuvné boční dveře.

Foto: Volkswagen

Velkou novinkou T7 je posuvná konzole s integrovanými držáky pití a skládacími stolky

Špičková technika na palubě

V této oblasti je asi nejvíce patrné, jak moc se dodávky přiblížily osobním autům – v Multivanu totiž najdete prakticky vše, co si můžete vymyslet k civilním volkswagenům. Řidič tak má k dispozici 10,25palcový digitální přístrojový panel s širokými možnostmi zobrazení doplněný průhledovým displejem, 10“ dotykový infotainment nabízí ty nejnovější funkcionality v oblasti mobilní (včetně zrcadlení smartphonu a indukčního nabíjení) a online konektivity (online informace, over-the-air update nebo vzdálený přístup prostřednictvím mobilní aplikace), dokonce si můžete pořídit i prémiové hi-fi Harman Kardon se 14 reproduktory a subwooferem s celkovým výkonem 840 W, který udělá z Multivanu koncertní síň.

Foto: Volkswagen

Kabina, za kterou by se nestydělo žádné osobní auto

T7 je také nově vybaven adaptivními LED světlomety s neoslňující Matrix technikou, parkovací systém umí zaparkovat samočinně a poskytuje kamerový výhled kolem celého auta (360°) a také upozorní vás na dopravu za vozem při couvání z parkovacího místa. Adaptivní tempomat má funkci stop&go a doplňuje ho systém vedení jízdy v pruhu, samozřejmě nesmí chybět systém nouzového brzdění, monitorování mrtvých úhlů a další bezpečnostní nezbytnosti včetně užitečného asistenta jízdy s přívěsem. Řídit T7 tak bude hračka.

Pouze s automatem, mezi čtveřicí pohonů je i plug-in hybrid

Sbohem manuální převodovko, Multivan je nyní dostupný už pouze s dvouspojkovým automatem – ale pochybujeme, že to bude někoho trápit, naopak to všem řidičům ulehčí život. Zvlášť proto, že se volič převodovky díky shift-by-wire propojení přesunul spolu s elektronickou parkovací brzdou na palubní desku, a uvolnil tak prostor mezi předními sedadly.

Foto: Volkswagen

Nyní bude ještě snazší projít z předních sedadel do zadní části kabiny

Multivan přichází na trh vybavený benzinovým 1,5 TSI (136 k a 220 Nm) nebo 2,0 TSI (204 k a 320 Nm), další variantou bude plug-in hybrid (benzinový 1,4 TSI 150 k spojený s elektromotorem o výkonu 116 koní, společně pohání přední nápravu přes šestistupňový automat DSG) s kombinovaným výkonem 218 koní a 350 Nm, baterie o kapacitě 13 kWh by měla zaručit čistě elektrický dojezd přes 40 km (přesné číslo ještě není k dispozici).

Většina majitelů však bezpochyby zvolí osvědčený 2,0 TDI (150 k), na který si však kupodivu budou muset počkat až do příštího roku, kdy se snad objeví také verze s pohonem všech čtyř kol. O čistě elektrické verzi nepadlo zatím ani slovo, tuto funkci nejspíš zastane elektrický ID.Buzz s retro designem připomínajícím T1 (těšit se na něj můžete už příští rok).

Foto: Volkswagen

Multivan T7 je připravený poprat se o vládu segmentu MPV

Nový Volkswagen Multivan T7 tak na trh přichází plně vyzbrojen a připravený ukázat konkurenci, jak vypadá moderní MPV (ostatně musí nahradit Sharan, který končí bez náhrady) – pohledné, komfortní a špičkově vybavené. Na český trh dorazí už v lednu 2022, zatímco původní T6.1 v užitkové verzi Transporter a Caravelle a obytné variantě California bude pokračovat dál.

Reklama

Související témata:
Načítám