Hlavní obsah

Víte, co může při nehodě způsobit nepřipoutaný pes?

Foto: PxHere

Ani pes by v autě neměl jezdit nepřipoutaný

8. 10. 2018

Češi jsou velmi aktivními milovníky domácích mazlíčků. Jen v Praze je registrováno na 80 tisíc psů a další možná tisíce tu jsou buď bez registrace nebo ji mají v jiném okrese. Většina majitelů své mazlíčky vozí v autech, ale ne každý si uvědomuje, jak moc je pes nebezpečný, pokud jede nepřipoutaný.

Článek

Kdo by svého psího mazlíčka nemiloval. Většina majitelů je schopna za ně utratit velké peníze, ale už možná neví, že stejné peníze a stejnou péči by měli věnovat také jejich bezpečnosti při přepravě. Často kolem sebe na silnicích vídáme psíky, kteří si během cesty hoví na zadním platě, na klíně spolujezdce nebo dokonce řidiče. Jiní zase pospávají na zadních sedadlech. Ty větší pak často najdou své místo v zavazadlovém prostoru. Jakkoliv je toto možná příjemné pro pejska, v případě nehody se taková liknavost majitelů může proměnit v pořádný malér.

Jasnou představu o tom, co se děje se psem při nehodě, vám dá dnešní video. Je na něm zachycen crash test, jehož součástí je 35kilový německý ovčák. Při nehodě v rychlosti 40 km/h se nepřipoutaný pes mění v hrocha s hmotností koloem 1 400 kg, jehož neřízený pohyb při nárazu může mít fatální dopad pro celou posádku. V praxi může takový pes při nárazu zcela zničit obě přední sedačky a s nimi bohužel také ty, kteří na nich sedí.

Je to jednoduchá matematika. Při nárazu v rychlosti jen 40 km/h může domácí mazlíček vyvinout sílu rovnající se až 40násobku jeho hmotnosti. Možná vám teď problesklo hlavou, že vaše čivava váží jen 2 kilogramy, ale nezapomeňte si ty 2 kilogramy vynásobit 40. V případě nehody je tak z malé čivavy rázem dospělý chlap, který může posádku i zabít.

A co tedy s tím? Vždy myslete na bezpečnost jak svého mazlíčka, tak svou! Psi vážící do 12 kilogramů by měli být zabezpečeni speciálním postrojem z nepružného materiálu, jenž se připne k bezpečnostnímu pásu. Pro větší zvířata jsou určené přepravní boxy či klece v zavazadlovém prostoru. Ty nejen minimalizují rizika při samotné nehodě, ale jsou vhodné i po ní, kdy často vyděšená zvířata nekontrolovatelně vybíhají z aut a ohrožují tak sebe i okolní provoz.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama