Hlavní obsah

Top 5 kamer na čtyřech kolech

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedávno jste se mohli dočíst o tom, že k natáčení rychlostního rekordu Bugatti Chiron museli použít jako kamerový vůz další Chiron. Nic jiného prostě nebylo dostatečně rychlé. Na jaká auta se ale drahé filmové kamery montují nejčastěji?

Článek

Ty nejdynamičtější jízdní záběry vždycky pořídíte tzv. z auta do auta. Pokud se totiž pohybuje jak snímač, tak snímaný, dynamika se násobí a naše mozky výsledné záběry automaticky hodnotí pozitivně - dojem z rychlosti, který je u motoristických videí klíčový, se daří přenést na diváka. I proto filmaři investují do techniky hodně peněz a platí to i o jakémsi vrcholu autové filmařiny - rychlém autě s masivním jeřábem a pořádnou kamerou na střeše. Taková hračka vám umožní dělat i ty nejkomplexnější záběry. Není divu, že do Top Gearu si BBC hned ze začátku pořídilo přesně takovou věc a i díky tomu se tahle show proslavila všude na světě - záběry z testů Top Gearu totiž opravdu místy evokovaly hollywoodské honičky. A báječná auta s báječnými kamerami byla jedním z hlavních trumfů. Co tedy ve světě motorizovaných kamer nejvíc frčí?

1. Ford F-150 Raptor

Foto: Archiv Garáž.cz

Stovkou po silnici, stovkou mimo silnici. A díky stabilizaci a speciálně naladěnému podvozku nepoznáte jako kameraman rozdíl. Navíc se dá pick-upový Raptor naladit díky kompresorům na nesmyslný výkon a jeřáb kamery lze umístit i s obsluhou dozadu, což umožňuje i jiné než dálkové ovládání. Prostě takový sympatický a hlavně cenově dostupný všeuměl.

2. Porsche Cayenne Turbo

Foto: Archiv Garáž.cz

Evropská volba, která vyhrává díky výkonu, podvozku a jízdním vlastnostem obecně. Cayenne Turbo udrží krok i s nejrychlejšími supersporty, co do zrychlení a manévrovatelnosti. V Top Gearu jich měli hned několik a v podstatě všechny filmové štáby, které potřebují točit automobilové honičky, skončí dřív nebo později u tohoto vozu. Dovnitř se pohodlně vejde řidič i kameraman s veškerým vercajkem a ovládáním, střecha je dost velká a pevná i pro nejmasivnější jeřáby. Velká investice, která se vyplatí.

3. Mini Cooper S

Foto: Archiv Garáž.cz

Nebo ještě lépe nejvyšší varianta GP, ale společnosti zabývající se stavbou kamerových vozů vám potvrdí, že eSko lze levně nahonit na vyšší výkon a poladit mu podvozek tak, aby v horských průsmycích nebo těsných interiérech (podzemní garáže apod.) nemělo konkurenci. Kamera se musí umístit na střechu v trochu skromnějším řešení, ale s Mini lze pak točit opravdu v místech, kde pak divák přemýšlí na to, jak se tam vešlo ještě jiné auto než to, které je v záběru.

4. Ferrari 360 Modena

Foto: Archiv Garáž.cz

Když chcete točit rychlá auta v přímce, kde jde skutečně o ukázku velkých rychlostí a nikoliv zběsilost manévrů, musíte si pořídit kamerový vůz, který je sám o sobě rychlý. Na Bugatti každý nemá a některé supersporty se kvůli různým záhybům karoserie na tuhle službu moc nehodí. Mírně ojeté Ferrari 360 ale není špatnou volbou, prý umožňuje nádherné záběry až do rychlosti 260 km/h díky speciálnímu závěsnému systému, který se doslova zakusuje do zadních partií vozu.

5. Hummer H1

Foto: Archiv Garáž.cz

S tímhle monstrem nikoho honit nebudete, ale pokud vám jde o nasnímání offroadových záběrů, nebo prostě potřebujete "jízdu" snímat z terénu, pak je Hummer se 40 centimetry světlé výšky jasným kandidátem. Stejně tak zdolá těžší terén než jiné vozy, pokud bereme v úvahu zatížení kamerovým vybavením - a toho se mimochodem na obrovskou střechu vejde taky s přehledem nejvíc.

Reklama

Načítám