Hlavní obsah

Velký fešák s obřím kufrem: Modernizovaný Peugeot 308 je skvělou protilátkou na nemoc SUV

Foto: Peugeot

Vyrazili jsme do Lisabonu seznámit se s modernizovaným Peugeotem 308. Kupodivu první seznámení proběhlo za večerního šera – což bylo tentokrát paradoxně jen dobře. Ale z jiného důvodu, než si myslíte.

Článek

Tma je milosrdná a hodně tajemství dokáže ukrýt (jak ví každý, kdo někdy prodával večerní auto). V tomto případě v ní však naopak nejlépe vynikne ta největší novinka modernizovaného Peugeotu 308 – upravená příď s novou maskou s osvětleným logem (poprvé u Peugeotu) a dělená přední světla (v základu Full LED, ve vyšších výbavách s neoslňující technikou Matrix LED) s novým světelným podpisem. Upravenou grafiku mají také zadní světla, ale další změny už musíme hledat pod kapotou.

Foto: Peugeot

Upravená příď s novým LED světelným podpisem je ozdobou modernizované 308.

Není jich mnoho, takže je odhalíme snadno. Elektrická verze je vyzbrojená baterií s odlišnou chemií, takže z využitelné kapacity 55,4 kWh dokáže vymáčknout až 450 km dojezdu (elektromotor produkující 156 k a 270 Nm zůstal stejný). Také kromě funkce V2L (umožňující z baterie nabíjet další elektrické přístroje) dostala pádla pod volantem ovládající úroveň rekuperace ve tří stupních, což je oproti předchozímu přepínání režimu D/B příjemná změna (i když ta nejslabší úroveň pořád neznamená volné plachtění).

Vylepšen byl také plug-in hybrid spojující přeplňovaný čtyřválec a elektromotor prostřednictvím dvouspojkového automatu – jeho kombinovaný výkon je 195 koní a díky baterii o kapacitě 17,2 kWh ujede na jedno nabití až 85 km. Přesto se ale s dojezdem prodlouženým o 20 km po přepočítání spotřeby podle současných pravidel nedostane s emisemi CO2 pod 50 g/km (ale jen velmi těsně, má 51 g), takže s ním nemůžete čerpat ani ty nemnohé výhody pro PHEV. A vzhledem k tomu, že vyjde o sto tisíc dráž než elektrická verze, nedává moc smysl o něm vůbec uvažovat.

Foto: Peugeot

Na českém trhu se nová 308 bude nabízet jen jako praktičtější kombi (o hatchback Češi příliš nestáli). Může se pochlubit velkorysým kufrem o objemu 608 litrů, který můžete přifouknout až na 1634 litrů sklopením opěradel zadních sedadel (dělených šikovně v poměru 40:20:40).

Dobrou zprávou však je, že v nabídce zůstal klasický diesel 1,6 BlueHDi s výkonem 130 k spojený s osmistupňovým automatem, který doplňuje mild-hybridní benzinový tříválec s kombinovaným výkonem 145 k roztáčejícím přední kola přes sedmistupňovou dvouspojku (chápete to správně, v nabídce 308 už není žádná motorizace s manuálem).

Foto: Peugeot

Kabina je pohodlná, praktická a dobře vybavená. 10palcový přístrojový panel má novou grafiku a s 10palcovým dotykovým infotainmentem se příjemně žije i díky doplňujícím zkrátkám i-Toggles.

Právě za volantem tříválcového hybridu jsme strávili většinu času a musíme uznat, že je příjemným společníkem – většinu času je tichý, hladce spolupracuje s chytře řadící automatickou převodovkou a z nádrže jen usrkává. Za plynem se mu sice nejdřív moc nechce (což je typické pro moderní spalováky otupené přísnými emisními normami), ale když už nabere dech, má dost síly na předjíždění i udržování svižného tempa.

Foto: Peugeot

Nová 308 jezdí moc hezky a příjemně se také řídí. Kam se hrabou SUV!

Zahanbit se nenechá ani podvozek, který těží z výhod nízkého těžiště klasické karoserie, takže je přisátý k asfaltu, aniž by musel být nepohodlně tvrdý. Taky hravě přenáší váhu, ochotně se prosmýkává zatáčkami a jede přesně tam, kam ho malým volantem s rychlým převodem namíříte. Řízení pořád chybí potřebný cit, ale působí dost přirozeně, abyste v něm našli jistotu.

Celkově je tak Peugeot 308 i po decentní modernizaci stále příjemným autem klasického střihu, která pomalu vymírají pod tlakem SUV. Nová 308 ale jasně ukazuje, že má ještě hodně co nabídnout.

Ceník modernizovaného Peugeotu 308 SW začíná na částce 710 000 Kč, za kterou pořídíte benzinovou i naftovou motorizaci ve slušně vybavené verzi Style. Za elektrickou verzi 308 ve vyšší výbavě Allure dáte minimálně 940 000 Kč.

Související témata:
Načítám