Hlavní obsah

Roztomilý bestseller Fordu je nyní dostupný za skvělou cenu. Jen jedna věc ho trochu kazí

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lidé se zakoukali do SUV a crossoverů a kašlou na konvenční karosářské varianty. Raději si tak pořizují atraktivněji vypadající Pumu a Focus nechávají upadnout v zapomnění, přitom toho obě auta mají mnoho společného – toho dobrého, ale i slabšího. Pomůžeme si jednou ikonickou filmovou hláškou: „Tuček, Šlajs. Stejné chyby, stejné známky.“

Článek

Článek si můžete také poslechnout v audioverzi.

Když nám crossover Ford Puma dorazil do redakce v naprosto stejné motorizaci jako nedávno testovaný Focus kombi, bylo celkem jasné, že dojmy budou v mnoha směrech dost podobné. Ostatně by bylo podezřelé, kdyby se kombinace litrového EcoBoostu s manuálem chovala v jednom autě jinak než v druhém.

A opravdu, tříválec se i v Pumě prezentoval silným zátahem a nadšením při vytáčení doprovázeným jadrným vrčením, takže si svižnou jízdu můžete opravdu užít. Ale také trochu klopýtal při poklidnější jízdě – podtáčení mu nedělalo moc dobře (dočkáte se nějakého toho dunění a vibrací) a z letargie se probíral až nad hranicí 1 750 otáček. Také by si zasloužil lepší zpřevodování, protože na dálnici už byl trochu hlučnější a hladovější, než by se nám líbilo.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Puma je roztomilá ze všech úhlů.

Na druhou stranu ho přesnou pákou manuální převodovky s příjemným chodem můžete snadno držet v ideálním spektru (1 750 - 2 500 otáček), kdy ze sebe vydává to nejlepší a nijak neobtěžuje. A ani kombinovaná spotřeba lehce přes šest litrů nás nijak neurážela. Přesně totéž jsme zažívali za volantem Focusu…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Litrový tříválec byl průkopníkem downsizingu, nyní mu ale k dokonalosti schází trocha kultivovanosti navíc.

Společné s Focusem má Puma i to, jak příjemně se řídí. Za jejím volantem se budete hned cítit jako doma a sžijete se s ní po prvních pár zatáčkách. Má sice vyšší těžiště než Focus a jednodušší zadní nápravu, její podvozek je ale moc pěkně naladěný, takže se s ní nemusíte bát vymetat zatáčky, přitom vám poskytne dost komfortu a řidičské sebejistoty i v běžných situacích.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

V kabině vám nebude nic chybět a za volantem na vás čeká řidičská radost.

Puma také nabídne solidní prostornost (do druhé řady se vmáčkne i dospělák, kufr má objem 456 litrů), slušnou základní výbavu (LED světla, tempomat, zadní parkovací senzory, 8″ infotainment, audio se 6 reproduktory, přední i zadní okna v elektrice, manuální klimatizaci a mnoho dalšího) a nějaký ten chytrý nápad k tomu (třeba MegaBox, tedy 81litrovou schránku pod podlahou kufru s odtokovým otvorem). Především je ale moc pěkná na pohled, což řadu zákazníků přesvědčí ke koupi.

Právě design bývá v segmentu crossoverů argumentem k pořízení a Puma mezi nimi patří k těm nejhezčím. Navíc za sebou má i skutečnou praktičnost a příjemnou „řidičskost“, takže s ní určitě neuděláte chybu. Vlastně Puma patří k tomu nejlepšímu v segmentu, jen musíte trochu přivřít oči nad motorem (ale všechny tříválce mají své vrtochy). Což ale s ohledem na cenovku jistě nebude tak těžké…

Ford totiž aktuálně nabízí Pumu za velmi atraktivní ceny vylepšené akčními slevami mimořádného rozsahu (a ano, souvisí to s blížícím se faceliftem). Základní Puma 1,0 EcoBoost (125 k) totiž v bohaté výbavě Titanium vyjde na pouhých 434 900 Kč (místo původních 599 900 Kč), za sportovněji laděnou ST-Line dáte 462 900 Kč (původně 627 900 Kč) a vrcholnou ST-Line X pořídíte za 513 900 Kč (místo 678 900 Kč). Za dvouspojkový automat Powershift připlatíte 55 tisíc, za výkonnější motor (155 k) jen třicet tisíc.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, zážehový, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo, 48 V mild-hybrid
Zdvihový objem999 cm3
Výkon114 kW (155 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment190 Nm při 1 900–5 500 ot./min.
Převodovkamanuální, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Provozní hmotnost1 349 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,0 s
Maximální rychlost205 km/h
Spotřeba (kombinace)5,5 l/100 km
Objem palivové nádrže42 l
Kola a pneumatiky235/40 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 207/1 805/1 534 mm
Rozvor2 588 mm
Objem zavazadlového prostoru456 l

Reklama

Načítám