Hlavní obsah

Neúnavný dělník plný chytrých nápadů a s širokou nabídkou motorů: Nenápadný užitkáč Renault Kangoo Van umí překvapit

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moderní dodávky už nejsou jen velké krabice na kolech, musejí zároveň nabídnout flexibilitu a variabilitu konfigurace i prostoru, aby se přizpůsobily každému zákazníkovi a způsobu nasazení. A podle těchto hledisek patří Renault Kangoo Van k těm nejlepším.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Začněme od nudných, ale důležitých čísel: Zatímco základní Kangoo s délkou 4,5 metru nabízí 3,3 m3 nákladového prostoru (s variabilní přepážkou až 3,9 m3) a užitečné zatížení 600 nebo až 800 kg (verze se zvýšeným zatížením), prodloužená verze L2 má přepravní kapacitu až 4,2 m3 (resp. až 4,9 m3) a uveze 800 nebo až 1 000 kilo. To ujde, ne?

Kangoo Van L1Kangoo Van L2
Délka4 486 mm4 910 mm
Rozvor2 716 mm3 100 mm
Délka ložné plochy s pevnou přepážkou1 810 mm2 230 mm
Délka ložné plochy s otevřenou variabilní přepážkou a sklopeným sedadlem spolujezdce3 053 mm3 548 mm
Užitečné zatížení600/800 kg800/1 000 kg

Jenže dnes už svět dodávek není jen o metrech krychlových, protože dost prostornou krabici na kolech umí postavit každý. Dnes se do popředí dostávají chytré nápady – a těch má Kangoo v zásobě celou řadu. Už při testu krátké verze jsme si pochvalovali variabilní přepážku kombinovanou s širokým bočním přístupem (bez B-sloupku) pojmenovaným „Open Sesame“ (ten je k dispozici pouze pro kratší verzi L1) nebo digitální vnitřní zpětné zrcátko (a při testování této verze, která jím nebyla vybavená, se jen potvrdilo, jak šikovná je to vychytávka). Tentokrát jsme si zase vyzkoušeli vnitřní stropní nosič vhodný pro převoz dlouhých předmětů (sice ukousne část z objemné stropní schránky v interiéru, ale umožní převoz předmětů o délce až 2 metry) nebo sluneční clonu spolujezdce s integrovaným velkým zrcátkem, které můžete využít pro lepší výhled do boku při manévrování.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Pod stropem je speciální nosič na předměty o délce až dva metry, které vám navíc nezabírají místo na podlaze nákladního prostoru.

Kangoo je ostatně vybaveno dvěma desítkami asistenčních systémů, které řidiči kryjí záda a usnadňují řízení. Také máte k dispozici full-LED světlomety, bezklíčový přístup a startování, dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívaná sedadla, 7palcový digitální přístrojový panel, 8palcový infotainment Easy Link s integrovaným Apple CarPlay a Android Auto (je možné ho doplnit ještě o držák na telefon na palubní desce) a s možností indukčního nabíjení a pár dalších šikovných vychytávek, které byste před pár lety v dodávkách jen těžko hledali.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina užitkového Kangoo je až překvapivě dobře vybavená.

Přesto ale sedíte v kabině plné tvrdých plastů, která má místo okouzlování komfortem nabídnout především odolnost a praktičnost (zmíněná prostorná schránka pod stropem, k tomu další uzavíratelná schránka na palubní desce před řidičem a otevřená polička hned vedle nebo hluboký šuplík před spolujezdcem). Podvozek vám to ale vynahradí, i s prázdným autem je poddajný a ne uskákaný jako koza, přitom nabízí dost jistoty v rychleji projížděných zatáčkách – stejně jako řízení, které je bližší osobáku než náklaďáku.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Před řidičem je uzavíratelná schránka s USB konektory a 12V zásuvkou. Úložné prostory v kabině mají celkový objem 60 litrů.

Výhodou Kangoo je i široká nabídka pohonů, můžete ho totiž mít s benzinem (přeplňovaný čtyřválec 1,33 l) o výkonu 100 koní a 200 Nm (pouze pro L1) nebo 130 k a 240 Nm, případně s dieselem (přeplňovaný čtyřválec 1,5 l) produkujícím 75 k a 230 Nm (pouze pro L1), 95 k a 260 Nm nebo 115 k a 270 Nm, přičemž ty nejsilnější verze z obou motorizací (TCe 130 a Blue dCi 115) můžete mít i s automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC, která za jízdy řadí hladce a rychle (a umí také vyřadit při povolení plynu), při manévrování se ale vždy chvilku rozkoukává (nejspíš kvůli co nejdelší životnosti obou spojek). K dispozici je dokonce také plně elektrická varianta, o níž se více dočtete v našem předchozím testu.

Právě šířka nabízených motorizací spolu s chytrými nápady a obsáhlou nabídkou standardní a doplňkové výbavy, a především vstřícnou cenovkou, dělají z Kangoo Van jednoho z favoritů mezi menšími dodávkami.

Ceník Renaultu Kangoo Van (všechny ceny uvedeny bez DPH) začíná na částce 465 500 Kč (TCe 100), přičemž za rozšířený přístup Open Sesame se připlácí 24 tisíc a za prodlouženou verzi L2 dáte 28 tisíc navíc.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo
Zdvihový objem1 461 cm3
Výkon85 kW (115 k) při 3 750 ot./min.
Točivý moment270 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 520 kg
Akcelerace 0–100 km/h12,1 s
Maximální rychlost175 km/h
Spotřeba (kombinace)5,3 l/100 km
Objem palivové nádrže54 l
Kola a pneumatiky195/65 R15
Rozměry (délka/šířka/výška)4 910/1 860/1 813 mm
Rozvor3 100 mm
Objem nákladového prostoru4,2 – 4,9 m3

Reklama

Související témata:
Načítám