Článek
Žádné panoramatické okno, žádný head-up displej, žádný 360° kamerový parkovací systém, žádné masážní sedačky – ty sedačky vlastně ani nejsou elektricky nastavitelné. Automobilky novináře obvykle rozmazlují vrcholnými výbavami se všemi myslitelnými doplňky (především proto, abychom mohli všechny funkce vozu vyzkoušet, a vůbec ne, aby nevypadaly jako holobyt), ale tahle EV6 se svou výbavou drží pěkně při zemi. A má to svůj smysl.
Testovanou verzi modernizované EV6 v prostřední výbavě Earth totiž můžete pořídit za poměrně rozumných 1 354 890 Kč. Ale upřímně, nic mi tu nechybí. Hovím si ve vyhřívané sedačce čalouněné (velmi příjemnou) umělou kůží, držím volant s vyhřívaným věncem a před sebou mám dva 12,3palcové displeje přístrojového panelu a infotainmentu s navigací a podporou Android Auto a Apple CarPlay (i když pouze po drátě), auto má full-LED světla s nepřehlédnutelným podpisem (novým v rámci nedávné modernizace), bezklíčový přístup i startování, adaptivní tempomat s vedením v pruhu nebo třeba přední a zadní parkovací senzory s parkovací kamerou. (A pokud by vám to nestačilo, tak si další prvky můžete pořídit v rámci nejvyšší výbavy GT-Line nebo jako balíčky.)

Kabina EV6 ve výbavě Earth je tak akorát – nic v ní nechybí, ani není zbytečně přeplácaná. Díky tichu a pohodlí se tu při jízdě budete cítit jako v pokojíčku.
Hlavně ale v ceně dostanete elektromotor s vyšším výkonem (základní výbavu Air můžete mít pouze se 170koňovým motorem, testovaná verze Earth má 239 koní) a baterii s vyšší kapacitou (84 kWh místo 63 kWh), takže si můžete užívat podstatně lepší dynamiku (z klidu na stovku zrychlí o jednu sekundu rychleji) a delší dojezd (až 582 km místo 428 km).

Novou EV6 snadno poznáte podle přepracovaného osvětlení. Má připomínat souhvězdí na obloze (žádné konkrétní).
Dojezd a nabíjení
EV6 dostala v rámci modernizace nový bateriový balík s články čtvrté generace, které díky vylepšené chemii přinášejí větší energetickou hustotu – při stejné velikosti a nižší hmotnosti mají větší kapacitu (84 kWh místo dřívějších 77 kWh), a tím i delší dojezd (u zadokolky zhruba o 60 km, u čtyřkolky asi 40 km). V reálném světe se s EV6 dá jezdit v průměru za nějakých 17 kWh/100 km, takže by neměl být problém najíždět 500 km na jedno plné nabití.

Pokročilá 800V architektura umožňuje vysoké nabíjecí výkony, nabíjení na cestách vás tak už nezdrží.
A když už budete muset k nabíječce, moc dlouho vás to nezdrží. Ve spojení s lepším termomanagementem se nová baterie také rychleji nabíjí výkonem až 258 kW, nabíjecí křivka má také příznivější průběh. Efektivní nabíjení (10-80 %) u patřičně výkonné rychlonabíječky tak trvá pouhých 18 minut a za čtvrt hodiny získáte až 343 km dojezdu.
A věřte mi, ty kilometry si budete užívat, protože se s EV6 moc hezky jezdí – ať už preferujete klidnou a uvolněnou jízdu, kdy si EV6 po silnici jen tiše pluje, nebo máte raději dynamičtější přístup, při kterém může předvést svou nečekanou obratnost, skvělé vyvážení a přirozenou řidičskost. Svižně projížděné zatáčky si vážně vychutnáte, i když EV6 není primárně žádný sporťák.

Další novinkou modernizované EV6 jsou frekvenčně-selektivní tlumiče (FSD), které dokážou spojit houpavé pohodlí na rovinkách s jistotou v zatáčkách.
Pokud byste si řidičský zážitek chtěli trochu opepřit (nebo třeba pokud v zimě jezdíte na hory), Kia má v nabídce také verzi s pohonem všech čtyř kol a výkonem 325 koní – ta na stovku vystřelí za pouhých 5,3 sekundy (a přitom stále ujede až 522 km na jedno nabití). Na vrcholu je pak 585koňová verze GT, která stovku smázne za supersportovních 3,5 sekundy a peláší rychlostí až 260 km/h. To je skutečný nástupce tolik obdivovaného čtyřdveřového kupé Stinger V6.
Jenže za tu dáte 1,7 milionu korun (což s ohledem na výkon zastiňující Porsche není zase tolik), i za čtyřkolku musíte připlatit 100 tisíc, takže jsme z krajiny snů zpátky v realitě zadokolky ve výbavě Earth, která je v celé nabídce tou nejlepší volbou z pohledu poměru ceny/hodnoty.
A pro běžného uživatele je volbou úplně nejlepší, protože nabízí velmi živou dynamiku kombinovanou s dlouhým dojezdem, naprosto dostačující výbavu spojenou s přirozeným komfortem bezhlučného a hladkého elektrického pohonu a chytrých tlumičů umožňujících pohodlnou, i sebejistou jízdu. Prostě dokonalý kompromis.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 168 kW (229 k) |
Točivý moment | 350 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | zadních kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 015 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,7 s |
Maximální rychlost | 186 km/h |
Dojezd | 582 km |
Kapacita baterie | 84 kWh |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 258 kW |
Kola a pneumatiky | 235/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 695/1 880/1 550 mm |
Rozvor | 2 900 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 520 l (+ 52 l vpředu) |