Hlavní obsah

Kia Ceed SW 1.5 T-GDI je povedený rodinný kombík. Po modernizaci potěší ještě víc

Foto: Lukáš Volšický

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Úspěšná Kia Ceed v loňském roce prošla decentní modernizací v polovině životního cyklu aktuální generace, která přináší především dynamičtější design s implementovaným novým logem značky a vylepšenou výbavu. Po nedávném testu vrcholného ProCeedu GT jsme nejnovější Ceed vyzkoušeli i s relativně novou patnáctistovkou T-GDI. Zajímá vás, jak jezdí?

Článek

Nejúspěšnější Kia posledních let pomohla Korejcům prorazit v Evropě a během více než 15 let na trhu se rodina Kia Ceed stala nejprodávanější modelovou řadou značky také v Česku. V současnosti je přibližně každá třetí prodaná Kia právě Ceed. Aktuální třetí generace tohoto bestselleru navíc v loni v létě prošla decentní modernizací, přinášející zejména sportovnější design a modernější výbavu.

Na modernizovaném Ceedu je jasně vidět, že se automobilka držela filozofie, že na tomto modelu musí vylepšit jen to nejdůležitější, a tak se také stalo. Nejnovější Ceed totiž poznáte hlavně podle inovovaného „tygřího nosu“ a charakteristického designového prvku značky s matným chromovým dekorem s motivem křídel nahoře i dole. Sportovnější tvary se nově objevují také na předním i zadním nárazníku.

Foto: Lukáš Volšický

Nejvýraznější modernizace je viditelná na přední části, připomínající „tygří nos“

Všechny varianty Ceedu navíc po faceliftu vyjíždějí na silnice s novými předními full-LED světlomety s poznávacím světelným podpisem denního svícení ve tvaru trojice šípů, které při odbočování plní i funkci směrovek. Posledními novinkami v exteriéru jsou nová zadní LED světla ze 48 modulů voštinové konstrukce v červeném rámečku pro výbavy, jež se ale objevují pouze na pětidveřovém hatchbacku, nová kola a nové barvy.

A když k „novému“ Ceedu přijdete a nahlédnete do interiéru, zjistíte, že prodělal ještě menší změny než exteriér – nejvýraznějším vylepšením je nové logo na volantu a nový volič automatické převodovky. Standardně má analogové budíky, ale volitelný 12,3palcový digitální přístrojový štít se nabízel už před modernizací, stejně jako 10,25palcový displej infotainmentu. Kia však vylepšila konektivitu bezdrátovou podporou služeb Apple CarPlay a Android Auto, přičemž zapracovala i na vylepšení bezpečnostních asistentů.

Foto: Lukáš Volšický

U kombíku je omlazení zadní části pouze minimální, standardní hatchback se může pochlubit novými zadními LED světly

Uvnitř se tedy nic zásadního nezměnilo, skvělá pozice za volantem stále nabízí široký rozsah nastavení sedačky i volantu, a protože se Korejci nezaměřují na dotykové ovládání, většinu výbavy ovládáte „zastaralými“ intuitivními tlačítky. A přestože na zadních sedadlech nabízí méně prostoru, v nejpraktičtějším provedení Sportswagon (SW) nejnovější Ceed nezaostává ani za konkurenční Octavií Combi – zatímco Octavia nabízí objem kufru 640 litrů, Ceed SW pojme „jen“ 625 litrů zavazadel.

Vylepšování Ceedů ale začalo ještě před aktuálním faceliftem, protože už koncem roku 2020 celá modelová řada přijala zbrusu nový přeplňovaný čtyřválec 1.5 T-GDI, nahrazující předcházející motorizaci 1.4 T-GDI. Nová jednotka spadající do rodiny motorů Smartstream má zlepšit jízdní vlastnosti při současném snížení emisí a využívá k tomu technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD), filtru pevných částic a nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů.

Foto: Lukáš Volšický

Vizuální omlazení interiéru má na svědomí pouze nové logo a nový volič automatu

Nová patnáctistovka se 160 koňmi (118 kW) a 253 Nm je o 14 procent silnější než předchozí čtrnáctistovka, ochotně zabírá od nízkých otáček, nejlepší dynamiku vyvíjí v nejsilnějším středním pásmu a v běžném provozu jezdí s příjemnou spotřebou paliva. S modernizovaným Ceedem jsem jezdil s průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km – při normálním tempu jízdy mimo město si žádá zhruba 6 litrů, při dálniční stotřicítce si řekne o 7 litrů a pražským provozem projíždí se spotřebou do 6,5 litru.

Zapomenout nelze ani na skutečnost, že vedle sourozence Hyundai i30 nemá patnáctistovka v modernizovaném Ceedu žádnou elektrifikaci. Standardně je spojena se šestistupňovým manuálem a za příplatek nabízí sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Ta s motorem spolupracuje skoro bezchybně, ale při ostřejších rozjezdech se neubrání typickému cuknutí „dvouspojek“, způsobenému typem konstrukce. Nejhladšího rozjedu tak dosáhnete plynulým samovolným rozhýbáním auta po uvolnění brzdy a až následným razantnějším zrychlováním.

Foto: Lukáš Volšický

Nová patnáctistovka T-GDI z rodiny motorů Smartstream využívá technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD)

Je to jen malá slabina, která je navíc o zvyku, protože jinak je jízdními vlastnostmi a komfortem modernizovaný Ceed SW i nadále jedním z řidičsky nejsympatičtějších aut v segmentu. S podvozkem kombinujícím vzpěry MacPherson vpředu s víceprvkovým zavěšením vzadu je pohodlný při normálním cestování i skvěle ovladatelný a čitelný při rychlejším tempu na okreskách. Dlouho jsem u nejmodernějších obyčejných rodinných aut nezažil, že by skrze řízení tak ochotně komunikovala s řidičem.

Nejnovější Kia Ceed SW prodělala jen malou evoluci s decentními vylepšeními, ale to ve skutečnosti ničemu nevadí. Současná třetí generace Ceedu je povedeným a dobře vybaveným autem už od uvedení na trh v létě 2018 a po loňském faceliftu se zaměřuje hlavně na mladší design s novou image značky modernizovanou výbavu. S novou patnáctistovkou pak nabízí silnou a zároveň úspornou motorizaci, díky níž je šikovným kompromisem pro každodenní dojíždění i cestování s rodinou.

A kolik za modernizovanou Kiu Ceed SW zaplatíte? Nejlevnější kombík s nejslabší motorizací 1.0 T-GDI a základní výbavou Comfort v českém ceníku začíná od 419 980 Kč. Testovanou silnější motorizaci 1.5 T-GDI nejlevněji koupíte ve spojení s výbavou Spin za 489 980 Kč, přičemž ve spojení s testovanou nejvyšší výbavou GT Line stojí od 619 980 Kč. Za dvouspojkovou převodovku DCT si připlatíte 50 tisíc Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, umístěný vpředu napříč, turbodmychadlo
Zdvihový objem1 482 cm3
Výkon160 koní (118 kW) při 5 500 ot./min
Točivý moment253 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
Převodovkasedmistupňová automatická DCT
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 449 kilogramů
Akcelerace 0–100 km/h8,8 sekundy
Maximální rychlost210 km/h
Spotřeba (kombinovaná)6,4 litru na 100 kilometrů
Objem palivové nádrže50 litrů
Kola a pneumatiky225/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 605/1 800/1 460 milimetrů
Rozvor2 650 milimetrů
Objem zavazadlového prostoru625 litrů

Reklama

Související témata:
Načítám