Článek
Fotbal mám rád, ale nejsem dost starý na to, abych si pamatoval Erica Cantonu – ani jeho góly na hřišti, ani jeho excesy mimo něj. A původní Capri bych lovil z paměti asi také jen těžko, nebýt slavné role v Profesionálech. A to může být problém, protože bych nejspíš měl být cílovkou nového elektrického Capri.
Vlastně zase ne tak velký problém, protože se na všechny ty historické odkazy můžete vykašlat (a bude lepší, když to uděláte) a budete Capri brát takové, jaké je – praktické a poklidné SUV kupé s šik designem a lehkým sportovním nádechem.

Splývavá záď má připomínat původní kupé. Ehm. Když myslíte…
Na rozdíl od původního kupé Capri nabídne kabina dostatek životního prostoru čtyřem dospělákům včetně snadného přístupu čtveřicí dveří (i přes to má docela elegantní splývavou záď), spoustu šikovných odkládacích kapes a schránek (včetně tajné uzamykatelné schránky za posuvnou obrazovkou infotainmentu a obří MegaConsole, 17litrového prostoru pod loketní opěrkou, kam se vejde třeba i notebook) a 572litrový kufr s pohodlným přístupem elektricky vyklápěným víkem.

Kabina se povedla, malý informační displej (doplněný průhledovým displejem, abyste netrpěli nedostatkem informací), k němu obří displej infotainmentu (A za ním tajná schránka, pšt!), spousta prostoru a šikovných odkládacích schránek. Úplně stejnou najdete v Exploreru, mimochodem.
Jezdí naprosto tiše a hladce, jak se na správný elektromobil sluší a patří (až v dálničních rychlostech si všimnete svistu od předních zrcátek, ale není to nic, s čím by si prémiové audio Bang & Olufsen s 10 reproduktory hravě neporadilo), pohodlně pluje po rovinkách a v zatáčkách, tak tam se můžete i trochu rozvášnit, protože Capri se pěkně zakousne do stopy a drží a drží a drží (dokud nezačne být nedotáčivé, ale to už musíte být s nájezdovou rychlostí hodně odvážní).
Ani rychlost na rovinkách Capri nechybí. Pomineme-li zcela základní verzi se základním dojezdem (52 kWh / 393 km) a výkonem 170 koní, obě varianty s prodlouženým dojezdem jsou svižné ažaž. Zadokolka (77 kWh / 627 km) nabízí 286 koní a stovku za 6,4 sekundy, testovaná čtyřkolka (která má další elektromotor na přední nápravě) má rovnou 340 koní a stovku smázne za velmi sportovních 5,3 sekundy.

Pod přední kapotou není žádný odkládací prostor, zato je tu druhý elektromotor (doplňující výchozí jeden na zadní nápravě). Celkem tak máte na povel 340 koní a 585 Nm, Capri tak dokáže pěkně pelášit!
Díky silnému instantnímu elektrickému zátahu a spoustě gripu v zatáčkách je Capri docela radost řídit, jen nečekejte žádnou divočinu ani vyloženě strhující jízdní zážitek, Capri je v první řadě pohodlné a uklidňující. Vlastně se tak až nepříjemně podobá již dříve testovanému Exploreru - a tady se to začíná trochu komplikovat.
V podstatě totiž jde o to samé auto (obě staví na technice VW ID.4), jen Capri je zvenku o trochu větší (cca o 17 cm na délku), uvnitř jsou však kvůli naprosto stejnému rozvoru prostorově prakticky shodné (Capri má ale výhodu objemnější zádě a tím i o sto litrů většího kufru). Také interiér je prakticky zcela totožný, stejně tak i technika pohonu. Capri však vypadá dynamičtěji a o trochu dynamičtěji také jezdí (ale všimnete si toho, jen když skočíte z jednoho auta do druhého, jinak vám to ani moc nepřijde).
Takže před sebou máte vlastně dvě stejná auta. Což je problém, tedy hlavně pro Ford - když už se obtěžoval postavit dvě auta, měl je asi odlišit víc, aby necílila na úplně stejné publikum. Vy si tak ale můžete vybrat čistě podle osobního vkusu (jen mějte na paměti cenový rozdíl šedesáti tisíc ve prospěch menšího Exploreru), protože jsou obě stejně povedená.
A na kolik Capri vyjde? Oficiální ceník začíná na 916 900 Kč (Explorer už na 856 900 Kč), ale Ford vám přihodí dalších 30 tisíc na skladovku. A pokud sáhnete po dřívější verzi, může být zvýhodnění dokonce 115 tisíc. Zkrátka jestli se vám Capri nebo Explorer líbí, dojděte se k Fordu podívat – něco nám říká, že vás nenechají odejít s prázdnou.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | 1× asynchronní elektromotor (vpředu), 1× synchronní elektromotor (vzadu) |
Výkon | 250 kW (340 k) |
Točivý moment | 679 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 175 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 5,3 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Dojezd | až 592 km |
Kapacita baterie | 82 kWh (využitelná 77 kWh) |
Nabíjení | AC11 kW, DC 185 kW |
Kola a pneumatiky | vpředu 235/45 R21, vzadu 255/40 R21 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 634/1 872/1 626 mm |
Rozvor | 2 767 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 572 l |