Hlavní obsah

Tesla trhá rekordy v dojezdu, je to úplně zbytečné chvástání

Foto: Archiv Garáž.cz

Parta pěti Italů dovedla vymačkat z Modelu S s největší baterkou přes 1000 km dojezdu. Byl to ale výlet jako z pekla, který má navíc zcela nulovou hodnotu. U elektromobilů nás už dávno zajímají úplně jiné věci.

Článek

Tesla Model S 100D je druhá nejvyšší verze dnes asi nejslavnějšího elektromobilu. Má poháněné obě nápravy (proto označení D), ale jde o méně výkonnou variantu (ta rychlejší má označení P - Performance), což se pozitivně projevuje na dojezdu, který je oficiálně cca 480 kilometrů. Partě italských dobrodruhů se ale z tohoto vozu povedlo vymáčknout neuvěřitelných 1078 kilometrů. Jednoduše nasadili pneumatiky s nižším valivým odporem a vyrazili na cestu - v pěti lidech. Proč nacpat auto pasažéry, když chcete zajet rekord a potřebujete ho mít logicky co nejlehčí? Odpověď přichází záhy - aby z Tesly Italové dostali víc než dvojnásobný dojezd, museli jet celou dobu rychlostí 40 km/h. Ve čtyřiceti stupních Celsia, protože při takové teplotě baterky fungují nejlépe. Ne tak lidé, kterým je odepřena klimatizace. Jen si to představte - pět Italů ve čtyřicítkách, jedoucích cca 27 hodin v kuse. Bylo jich tolik, aby se mohli střídat. Stála jim ale tahle dřina za to?

Foto: Archiv Garáž.cz

Elon Musk jim poslal děkovný e-mail za příkladnou propagaci značky, ale my ostatní jenom koulíme očima, protože oněch papírových 480 kilometrů, které z Tesly pohodlně dostanete i bez podobných prostocviků, je naprosto dostačujících. Jestli potřebujeme nějaké rekordy, jde jednoznačně o přebory v rychlosti dobíjení z běžných zdrojů. Je sice hezké, že to zvládnete za půl hodiny z rychlozásuvky, ale její pořízení není levné, a tam kde ji mají se stojí dlouhé fronty. Dokud automobilky nenabídnou zázračné rychlodobíjení na každé běžné pumpě (mělo by to být v zájmu samotných pumpařů, aby ke stávajícím stojanům přidali zásuvky) a nezlepší parametry na standardních 220/380V zásuvkách, pak jsou hausnumera u dojezdů jen číslem pro zasmání, protože nijak nevypovídají o vyšší užitné hodnotě vozu.

Reklama

Načítám