Hlavní obsah

Suzuki Misano – Konečně opravdu zajímavý elektromobil

Foto: Suzuki

Nastolí Suzuki s typem Misano nový „módní trend“?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncepty jsou auta, která zpravidla vznikají čistě z fantazií a neklidných snů konstruktérů a návrhářů, přičemž málokteré z nich se dočkají plnohodnotného života v podobě sériové výroby. Důvodem je především fakt, že musejí splňovat řadu regulí, a i pokud by se jim toto podařilo, čeká je křest ohněm – finanční a obchodní oddělení musí rozhodnout, zda-li je projekt schopný vydělat automobilce peníze. Jeden takový odvážný projekt nedávno představila japonská automobilka Suzuki.

Článek

Jeden by skoro řekl, že tento projekt s pracovním názvem Misano je i na ty nejdivočejší představy ostřílených návrhářů dost odvážný. A měl by pravdu. Koncept Suzuki Misano totiž vznikl ve spolupráci se studenty IED, tedy Evropského designového institutu v Turíně. A musí se nechat, že se pořádně odvázali.

Foto: Suzuki

Kdyby se vyrábělo, bylo by Suzuki Misano rozhodně nejpoutavějším produktem značky

Koncept Misano je svým způsobem roadster, je tu ale znát i „křížení“ s motocyklem, což je oblast, kde má firma Suzuki bohaté zkušenosti. Dokonce i uspořádání sedadel je za sebou, nikoli paralelně, jako je tomu u striktně dvousedadlových otevřených sporťáků běžné.

Jestli v něčem Itálie na poli automobilového průmyslu hraje prim, je to design – i zarytí odpůrci italských vozů vám mnohdy řeknou: „Ale jo, ten design Italové holt umí.“ A zde je vliv dost patrný. Agresivní a sebevědomý postoj, prolínání ploch, velká kola nacpaná až po okraje podběhů – nemá to samozřejmě nic společného s klasickým designem té či oné tradiční karosárny, ale působí to jako celek velmi povedeně. Nikoho jistě nepřekvapí, že Misano je název italského závodního okruhu.

Sedadla nejsou úplně přesně za sebou, to zadní je oproti přednímu mírně vyosené. Důvod? Podle všeho proto, aby bylo více místa pro baterie a… zavazadlový prostor. Což jsou podezřele praktické důvody, pokud bereme v potaz, že se tu bavíme jen o konceptu. Ano, baterie, čtete správně. Je to možná škoda, do Misana by se rozhodně hodil motor z jednostopého supersportu od Suzuki, ale elektřina by v současném světě ve výsledku mohla dávat docela smysl.

„Díky spolupráci mezi IED a značkou Suzuki mohl vzniknout vůz, který v sobě snoubí vzhled kompaktního vozu a motocyklu, což jsou obojí oblasti velmi blízké značce Suzuki,“ prohlásil Kimihiko Nakada, hlava designového centra Suzuki. „Misano je v podstatě zhmotněný sen mladých designérů, který by v budoucnu mohl nastolit nový druh životního stylu pro mladé motoristy.“

Dominantou konceptu je ostře řezaný čumák, kde i přední světla diktují velmi ostré tvary připomínající klín nebo hrot oštěpu, která jsou spojena maskou, která tu vlastně do určité míry není, jelikož jde o elektromobil. Ostře řezaná a klenutá příď pak přechází v jednoduché čelní „okno“ nebo spíše větrný štít, který přijde vhod ve vyšších rychlostech. Zajímavé potom je, že dveře se nacházejí pouze na straně řidiče, jsou navíc průhledné, takže řidič má pocit daleko bližšího kontaktu s vozovkou – další paralela s motorkou. Za sedadlem řidiče je potom stylový „hrb“, neboli ochranný oblouk, který volně přechází v odtrhovou hranu. Na zádi potom zaujme velký difuzor.

Není zaručené, že se Misano bude vyrábět, ale kvalita provedení i vyladěné detaily indikují, že by k tomu mohlo dojít – případně by se od něj mohl odvíjet nějaký silniční kompaktní sporťák. Nicméně designový kousek, jako je tenhle, si jistě své příznivce najde. Ve výsledku tedy půjde nejspíš o případnou cenovou politiku – nemusela by být nutně lidová, stačilo by, kdyby byla „rozumná“. Potom by jistě šlo o poměrně oblíbené kompaktní přibližovadlo. Otázkou však je, zda je na něj svět připravený.

Reklama

Načítám