Hlavní obsah

Strhující podívaná – ručně vyrobené Porsche 356 RSR

Foto: Emory

Vůz pohání čtyřválcový boxer s dvěma turbodmychadly. Karoserie je z hliníku a celková váha auta je pouhých 884 kg

18. 6. 2019

Nechat si postavit Porsche na zakázku, to je sen každého druhého petrolheada. A jen málokterá firma na světě by to zvládla lépe, než to dělá americká společnost Emory Motorsport. Její poslední projekt, hot rod 356 RSR, vám vyrazí dech svou surovostí a propracovaností zároveň.

Článek

Tento příběh má vlastně dva začátky. Tím prvním je Porsche 356B T5 Coupe pohozené kdesi v kopřivách a zrezlé tak, že ještě rok a rozpadlo by se na prach. Tím druhým je obrázek v kroužkovém bloku, který v roce 2012 nakreslil jakýsi Greg Macey, když si s Rodem Emorym dali o dvě a více piv víc, než se sluší a patří. „Ten náčrtek jsem nikdy nevyhodil, měl jsem ho dokonce chvíli v kanceláři přišpendlený na nástěnce,“ říká Rod Emory. „A když jsme pak jednou za směšné peníze koupili vrak béčkového 356 Coupe, který byl v podstatě k nezachránění, pustili jsme se do toho. Řekli jsme si nějakou vizi, překreslili jsme to do aspoň trochu použitelného plánu, zvážili co a jak, a začali na tom vyšívat.“

Foto: Emory

Záď speciálu nezapře inspiraci závodními vozy Porsche

Tím vyšíváním myslí Rod čtyři roky dlouhý proces, při kterém se musela většina komponentů opětovně vyrobit, případně upravit a následně třeba předělat, když se zjistilo, že nepasují. Nebo se ukázalo, že nefungují tak, jak by bylo záhodno. „Všechno je to dělané ručně. Odnímatelná přední i zadní kapota, střecha… Blatníky jsou z běžné 911, ale asi by to hádal málokdo,“ směje se Rod Emory. A všechny ty výdechy a mřížky? Pořád je to vzduchem chlazená záležitost, a to si žádá svoje. A kromě toho to dobře vypadá.

Brutální tvar karoserie skrývá osvědčenou, a tímhle týmem mnohokrát odladěnou techniku z Porsche 911 generace 964, čímž myslíme hlavně podvozek, brzdy a řízení. Protože modely 356 a 964 mají samozřejmě rozdílný rozchod i rozvor, vyžádalo si to množství úprav, navíc odpružení dodala firma KW. A své si vyžádal i nový motor, dvakrát přeplňovaný čtyřválcový boxer o objemu 2,4 l, který dává výkon 393 koní! Je to malý motorářský klenot, který v sobě kombinuje oldschoolový přístup s nejnovějšími technologiemi výroby. A ten zvuk? Učiněná rapsodie s výsostně dramatickým nábojem.

Foto: Emory

Tady se schovává skoro 400 koní!

Je vtipné, že se do projektu vložila firma Momo, když Emory na Instagramu zveřejnil náčrty auta. Speciálně pro tento projekt vyrobila sedmnáctipalcová pětipaprsková kola s centrální maticí – správně podotýkáte, že podobné ráfky mělo i závodní Porsche 935.

Od stejné firmy je pak i volant, pedálový box, sedadla a šestibodové pásy. Momo vyrobilo také řadicí páku, opět ve stylu starých závodních Porsche.

Foto: Emory

Balzová hlavice řadicí páky nenápadně upomíná na původní závoďák Porsche 917

Rod Emory rád o svém projektu 356 RSR mluví jako o poctě starým závodním vozům Porsche ze 70. let, ale nemuseli byste ho ani poslouchat, aby vám to bylo hned jasné. A zdaleka nejde jen o základní tvar a formu, ale o nepřeberné množství detailů, ať už to jsou dřevěné podlahy nebo precizně vyvedené díly ze sklolaminátu, či přepínače na palubní desce a jejich uspořádání…

„Pro některé lidi je 356 RSR až příliš hot rod a showcar, ale já jsem rád, že auto přilákalo pozornost,“ netajil se Rod při představení auta. „Je to ukázka toho, co umíme. A taky toho, co všechno se dá se starými auty dělat.“

A co vy? Jak se vám celý projekt líbí? 

autowebAUTOWEBaUtOwEb