Hlavní obsah

Škoda ukazuje nový Rapid pro Rusko a další trhy

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S letošní novinkou Scala, fungující jako modernější a trochu honosnější nástupce Rapidu, se Rapid odebral do věčných lovišť, že ano? Ne tak úplně. On liftbackový Rapid, prodávaný u nás od roku 2012 do letoška, skutečně dostane i přímého nástupce. Jen si jej na našem trhu neužijeme – je totiž vyhrazen pro Rusko a další trhy na východě. A tady je náhled toho, jak by měl vypadat.

Článek

Pestrobarevné skeče, naznačující finální podobu chystané novinky, jsou u Škodovky poměrně běžnou záležitostí a „východní“ Rapid přirozeně není výjimkou. Podobu auta berte maličko s rezervou – přece jenom se tu objevují různé konceptuální prvky, jako například obří kola, masivně vytažené blatníky nebo hladké dveře bez klik. S nimi sice vypadá auto lépe, ale finální produkční verze, která vyjede v řádu měsíců, bude přece jenom o něco „okleštěnější“.

I tak je ovšem jasné, jakým designovým směrem se nástupce našeho evropského Rapidu vydá. Bude vlastně takovou „mini Octavií čtvrté generace“. Příď přezbrojila na design světel, který před pár lety stanovil trojkový Superb, a podobná situace panuje i vzadu, kde se objevují široké svítilny s moderními světelnými pruhy. Oproti Superbu a Octavii je však boční silueta celkově kompaktnější, což je vidět už ze skečů.

Foto: Škoda Auto

Záď je modernizovaná, ale v linii oken je pořád vidět Rapid, vyráběný od roku 2012

Těžko říct, na jaké platformě nový Rapid pojede, ale dost možná zůstane kvůli ceně na starší PQ25 (stejně jako některé čínské modely), zatímco všechna auta prodávaná u nás už přechází na modernější MQB. S tím se samozřejmě pojí předpokládaná starší architektura interiéru, celkově chudší výbava, ale i motorizace. Modely určené pro Rusko a další východní trhy nejsou tak svazované emisními normami, takže se pod jejich kapotami zpravidla objevují atmosférické benzinové motory z rodiny MPI, vyvíjené shodou okolností přímo u nás, a to pro celý koncern Volkswagen.

Nový Rapid bude oproti naší Scale výrazně víc „nízkonákladový“, což přirozeně odpovídá ekonomice východních trhů. Finální ceny bohužel neznáme, stejně jako datum uvedení na trh nebo konkrétní výčet trhů, kde se nový Rapid objeví.

Reklama

Související témata:
Načítám