Hlavní obsah

Šestiválcová Porsche 718 mají nově automatickou převodovku

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GTS 4,0

Hned pro tři varianty modelu 718 přichystalo Porsche automatickou převodovku. Jde o 718 Boxster/Cayman GTS 4.0 a 718 Spyder a Cayman GT4. Důležitou zprávou je, že v nabídce zůstala i přímo řazená převodovka.

Článek

Porsche pro modelovou řadu Cayman a Boxster nabízí celkem dvanáct různých variant, od základní T po vrcholné provedení GTS 4.0. Vynikající zprávou pro nadšence je, že všechny tyto modely lze koupit s přímo řazenou převodovkou se šesti rychlostními stupni.

Ale Porsche si zakládá na rozmanitosti své nabídky a tak nyní doplňuje katalog u svých šestiválcových modelů o dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku PDK.

Jistě, pro nadšence a puristy je mnohem lepší volbou výchozí manuální převodovka, která zajišťuje s autem větší spojení. Ale PDK je natolik výborná převodovka, rychlá a inteligentně řadící, že ji prostě někteří zákazníci dají přednost.

V porovnání s modely s manuální převodovkou zvládne nyní 718 Cayman GT4 (309 kW / 420 k) akcelerovat v disciplíně 0-100 km/h o půl sekundy rychleji, konkrétně za 3,9 s. Dvousetkilometrové rychlosti dosáhne za 13,4 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychleji.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0, oba s atmosféricky plněným šestiválcem o výkonu 294 kW (400 koní) jsou na "stovce" rychleji také o půl sekundy, konkrétně za rovné čtyři sekundy.

Dosáhnout 200 km/h pak v porovnání s manuální převodovkou trvá rovněž o 0,4 sekundy rychleji - výsledná hodnota je 13,7. A počítáme, že se přidáním sedmého rychlostního stupně podařilo o pár deci snížit hodnotu spotřeby paliva.

Foto: Porsche

Porsche 718 s automatickou převodvokou

Porsche uvedlo, že sedmistupňové PDK má oproti šestistupňové manuální převodovce zkrácené převody; jak moc (a zda vůbec) se změnila nejvyšší rychlost ale automobilka neuvedla. V případě verze GTS 4.0 byl přizpůsoben Sport Chrono Packet s režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual. A dodejme, že nechybí funkce launch control pro co nejrychlejší start z místa.

V případě automatické převodovky Porsche změnilo svornost zadního diferenciálu na nynějších 30 až 37 procent (původně 22 až 27 procent). Díky tomu budete v zatáčkách rychlejší a zadní pneumatiky budou mít lepší přilnavost. Příplatek za PDK u šestiválcových modelů z řady 718 Boxster a Cayman zatím nebyl zveřejněn.

Docela jsme zvědaví, jaký bude podíl PDK vs. manuál. Čemu byste dali přednost vy? Napište nám do diskuse pod článkem!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.