Hlavní obsah

Nejlevnější obytný přívěs na trhu: Čáslavský zázrak Kondor stojí jen 134 tisíc

Foto: Jan Majurník

Cena není sci-fi, jenže jak správně tipujete, má to určité „ale“.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zní to skoro nemožně, ba dokonce jako zázrak, nicméně je tomu tak. Čáslavská firma INPRO má ve svém portfoliu mimo aut či letadel také obytný přívěs Kondor, jehož základní cena skutečně činí 134 310 Kč včetně daně! Neváhali jsme a do středočeského města jsme se rozjeli s naším tahacím Peugeotem 508 SW na výzvědy.

Článek

O čáslavské firmě INPRO je známé, že se zabývá prodejem železa, škodovek, přívěsných vozíků, letadel, ale také obytných přívěsů Kondor, jejichž cena v Česku nemá obdoby. Vzali jsme proto náš Peugeot 508 SW s tažným zařízením a vypravili se poznat nejlevnější tuzemský přípojný obytňák osobně.

Foto: Jan Majurník

Kondor je dílem firmy INPRO Čáslav a je základní cenou nejlevnější na trhu.

A protože jsme s naším černým švihákem najezdili už několik tisíc kilometrů, zejména pak po dálnicích, mrkli jsme na dlouhodobou průměrnou spotřebu, která činila příjemných 5,5–5,6 litru nafty na sto. A to je vzhledem k zimnímu období poměrně slušný výsledek. No, ale už pojďme na ten přívěs.

Základ brzděného i nebrzděného modelu tvoří zinkovaný podvozek INPRO, k němuž je připevněná značková náprava AL-KO či Knott. Obytný přívěs pak váží mezi 350–450 kily, přičemž celková hmotnost dosahuje až 750 kg. To vše proto, aby vám k provozování bydlíku stačil pouze béčkový řidičák.

Foto: Jan Majurník

Díky nízké hmotnosti utáhnou přívěs i auta typu nákupní taška.

Sendvičová karoserie o tloušťce 25 mm je zhotovena z vnější a vnitřní vrstvy laminátu, vyplněná polyuretanem. Celkový dojem z kvality je dobrý, designově však mini karavan působí poměrně jednoduše, což je ovšem jeho cílem.

Při pohledu zvenčí u testovaného kusu najdeme tři okna, přípojku do sítě, ocelová kola, dvířka kryjící úložný prostor pod lůžkem nebo kouli pro přidělání nosiče jízdních kol. Dopředu si můžete poručit ještě úložnou truhlu, na nápravu litá kola a na střechu solární panely, ovšem takové nezávislé topení už výrobce nenabízí.

Foto: Jan Majurník

V případě oken výrobce nevymýšlel nic převratného a sáhl po osvědčené klasice.

Důvodem pro absenci přídavného topení je jeho příliš vysoká prodejní cena a neexistence levnější alternativy, která by zástupce společnosti přesvědčila o spolehlivosti, dostupnosti dílů i záruce.

Nejlevnější na trhu

Dovnitř karavanu se nastupuje zadními dveřmi o rozměrech 1400 × 1000 mm, které jsou navíc vybaveny mechanickou dvoustupňovou aretací. Uvnitř obytky o vnitřních rozměrech 2600 × 1600 × 1500 mm se vpravo nachází velká skříňka, na jejíž vrchol patří kartušový vařič – nad nímž má své místo odvod par a jiných „následků“ vaření.

Foto: Jan Majurník

Vnitřní rozměry (d x š x v) činí 2600 × 1600 × 1500 mm.

Po levé straně stojí kompresorová lednice a šuplík s výsuvným stolkem, přičemž horní boky vozidla lemují úložné police.

Centrem všeho dění je lůžko s rozměry 1900 × 1600 mm (tedy dostatečně místa pro dva dospělé) a úložným prostorem, jež lze transformovat ze sezení o rozměrech 1500 × 1600 mm.

Foto: Jan Majurník

Plně rozložené ležení má rozměry 1900 × 1600 mm.

Celkově jde tedy o velmi kompaktní a skromný obytný přívěs. Velice atraktivní je ovšem základní cena, která činí 134 310 Kč včetně daně! Tomu ovšem odpovídá i provedení přívěsu – podvozek + holá karoserie se střešním oknem. Zbytek je následně řešen formou příplatků nebo domácím kutilstvím.

Abyste měli lepší představu o ceně vybaveného modelu, tak kousek na našich snímcích stojí přibližně 230 tisíc korun s DPH.

Foto: Jan Majurník

Pod lůžkem je obří úložný prostor.

Nejčastější konfigurací objednávanou zákazníky je však Kondor vybavený postelí, matrací, větší skříňkou, skříňkou se šuplíkem, jedním oknem, elektrickými rozvody, zásuvkou, koncovými LED světly, zámkem přípojného kloubu, 25metrovým venkovním kabelem, případně jednou horní policí. Toto vše za cca 225 tisíc korun s daní.

Samotnou obytku si lze prohlédnout i nakonfigurovat na webu výrobce inpro-caslav.cz, případně se do Čáslavi do ulice Jeníkovská můžete zajet podívat osobně. Pokud by se vám mini karavan zalíbil, pak si na něj počkáte zhruba 3 měsíce a dostanete jej s dvouletou zárukou.

Český obytňák homologovaný na rychlost 130 km/h (neplatí ve všech zemích) tak cílí zejména na jednoduchost a nízkou cenu. Svým provedením a možnostmi zaujme spíše nenáročnou klientelu, která se karavaningu věnuje vesměs jen v rámci sezony. Tedy chcete-li něco fakt levného, už nehledejte, tady máte to nejlevnější.

Reklama

Související témata:
Načítám