Hlavní obsah

Testy: Seat Tarraco 2,0 TDI – je Španěl lepší než český Kodiaq?

Foto: Jakub Deml
7. 8. 2019

„Milá redakce Garáž.cz, sháním rodinné SUV a ideální by pro mě byl Kodiaq, jenže já prostě nemůžu mít Škodovku. Poradíte mi, prosím?“ Kdybychom dostali korunu pokaždé, když nám dorazí od čtenářů podobný dotaz, měli bychom … (rychlá početní operace) … už jednu korunu. Ale nepochybujeme, že mnoho lidí tato otázka zajímá, tak se pojďme podívat, jestli by Tarraco dokázalo Kodiaq plnohodnotně zastoupit.

Článek

Na rovinu si pojďme říci, že tahle dvě auta jsou prakticky stejná. Kdyby vás posadili do interiéru kteréhokoliv z nich a přelepili znáčky na volantu, měli byste problém poznat, ve kterém právě jste (Seat má trochu jinou grafiku digitálního kokpitu a infotainmentu, taky má otočný volič jízdních režimů a pár odlišných tlačítek). To je ale dobrá zpráva, protože oba interiéry jsou ergonomicky skvělé, snadno si v nich uděláte pohodlí a rychle se s nimi sžijete.

Do obou aut si taky můžete navymýšlet ty nejmodernějších technické vychytávky, jako je digitální kokpit, ambientní osvětlení, dotykový infotainment s online službami, bezdrátové nabíjení telefonu, elektrické víko kufru s virtuálním pedálem nebo dlouhý seznam jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat, vedení v pruhu nebo parkovací asistent s 360° kamerovým systémem). Po technické stránce jsou obě auta skutečně špičková.

Špičková je u obou aut také prostorová nabídka ve všech směrech. Vpředu se snadno rozvalíte, v druhé řadě může pohodlně cestovat i dospělák (sedačky jsou individuálně posuvné a sklopné, každá má Isofix) a do kufru nacpete zavazadla pro celou rodinu (760 litrů pro pětimístnou variantu a 700/230 litrů pro sedmimístnou) nebo další dva pasažéry na snadno sklopné sedačky – akorát se ujistěte, že jsou dobře skladní nebo mají dobrou gymnastickou průpravu, přístup a místo ve třetí řadě jsou navržené spíš pro menší děti.

Technika obou aut je také stejná, proto se shoduje i nabídka motorizací – vedle benzinových motorů 1,5 TSI se 150 koni a 2,0 TSI se 190 koni je to především diesel 2,0 TDI (150 a 190 k), který se bezpochyby stane nejpopulárnější volbou, protože nabízí nejlepší poměr zátahu a spotřeby. Jestli ho nakombinujete s pohonem všech kol a automatickou dvouspojkovou převodovkou je už čistě vaší volbou. Ale pokud to uděláte, získáte řidičsky příjemné a velmi schopné auto, které se nezalekne žádné překážky – terénní ani podnební.

Při běžné jízdě na silnici umí Tarraco vyvolat velmi pohodovou atmosféru. První vyrobené Kodiaqy jezdily klátivě, ale to už Škoda vychytala a stejně tak i Tarraco jezdí zcela sebejistě a pohodlně – od podvozku neuslyšíte žádné rázy ani s velkými koly, je naladěný pěkně poddajně. Můžete si objednat i adaptivní podvozek, ale je to celkem zbytečné, protože stejně budete všechen čas trávit v komfortním režimu – řízení ani zbytek auta k žádnému sportu vážně nevybízí a vaší manželce ani psovi v kufru by se to stejně nelíbilo (i když dětem možná ano). Kdepak, raději se hoďte do pohody, za což vás auto odmění tichou a klidnou jízdou a nízkou spotřebou (plus minus 7 litrů).

Foto: Jakub Deml

Seat je z dvojice Kodiaq-Tarraco rozhodně tím pohlednějším autem

Rozdíly mezi oběma auty tu ale pochopitelně jsou. Škoda je o trochu chytřeji navržená – nejde jen o škrabku pod víčkem nádrže nebo držák nápojů, který vám pomůže otevřít víčko lahve. Kodiaq má třeba taky na volantu tlačítko, kterým se dostanete do nastavení asistentů řízení, a můžete snadno vypnout vedení v pruhu, které je na dobře značené dálnici perfektní, ale na obyčejných okreskách se trochu moc vnucuje. V Tarracu se místo toho budete muset ponořit do hlubin menu infotainmentu, což je otrava.

Na oplátku je Tarraco o kus hezčí auto a na českých silnicích bude taky mnohem exotičtějším zjevením. Škodovky jsou prostě v našich končinách oblíbenější a Seat to dobře ví, proto tu nabízí menší množství variant a pouze dvě nejvyšší výbavy, takže je základní cenovka Tarraca opticky vyšší. Ale vy byste si s Kodiaqa stejně nekupovali ve variantě holobyt, takže to vyjde nastejno.

Můžete si tedy klidně hodit korunou, jaké auto si vyberete, ale nejspíš se vám jedno z nich prostě bude líbit víc (designem i image) – ani v jednom případě si nezvolíte špatně. Tahle třída je našlapaná velmi schopnou konkurencí, Kodiaq i Tarraco však jednoduše patří až na samou špičku, protože umí všechno zatraceně dobře a nebudou vás ničím vyloženě štvát. Prostě vynikající rodinná auta.

Základní cena Seatu Tarraco činí 776 900 Kč (1,5 TSI 4 x 2 ve výbavě Style), 2,0 TDI pořídíte za 836 900 Kč s pohonem předním kol a se čtyřkolkou a DSG za 946 900 Kč. Vyšší výbava Xcellence vás pak přijde na 63 000 Kč.

Technické údaje
MotorŘadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1968 cm3
Výkon110 kW (150 k) při 3 500 ot./min.
Točivý moment400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 845 kg
Akcelerace 0-100 km/h8,0 s
Maximální rychlost210 km/h
Spotřeba (kombinace)5,6 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kola a pneumatiky235/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 735/1 839/1 658 mm
Rozvor2 790 mm
Objem zavazadlového prostoru760 l (5místná verze), 700/230 l (7 místná verze)
autowebAUTOWEBaUtOwEb