Hlavní obsah

Se svým Porsche 911 Turbo najel 1,25 milionu kilometrů

Foto: Porsche

Těžko byste hádali, že tohle staré Porsche 911 Turbo má najeto milion a čtvrt

26. 2. 2020

Když si v roce 1976 Kanaďan Bill MacEachern objednával nové Porsche 911 Turbo v černé barvě, určitě netušil, že s ním bude jezdit ještě o 44 let a 1,25 milionu kilometrů později. A nejspíš ho ani nenapadlo, že si od té doby nekoupí žádné další auto. Prostě ho nepotřeboval, má přece svoje Turbo!

Článek

Možná znáte příběh Irva Gordona a jeho Volva P1800S, kteří spolu najeli během života těžko uvěřitelných 5 milionů kilometrů. Gordon svůj vůz koupil v roce 1966, a prý jen proto, že se mu líbilo v showroomu. Ostatně několikrát se přiznal, že nějakou automobilku Volvo předtím vůbec neznal. Se svým červeným Volvem jezdil opravdu téměř denně, a procestoval tak s ním nejen celé Státy, ale i Evropu.

A tohle je podobný příběh, jen s tím rozdílem, že jeho hrdinou je Porsche 911 Turbo, tedy auto, u kterého byste kvůli jeho výkonům, ultimativnímu ovládání a koneckonců i ceně jen těžko předpokládali, že najede 1,25 milionu kilometrů. A vidíte, přece je to pravda!

Kanaďanovi Billu MacEachernovi se v šedesátých letech dařilo v podnikání, jeho firma na čištění koberců šlapala víc než dobře, a tak si splnil svůj sen a koupil si to nejlepší evropské sportovní auto dané doby. Model G, generace 930, třistapadesátý vyrobený kus. Bill už měl s Porsche svoje zkušenosti, jeho prvním Porsche byla stříbrná 911T, ale když byl na v roce 1972 na závodech Trans Am, a tam uviděl závodní 917/10, podlomila se mu kolena.

„Nešlo o to, jak to auto vypadalo, ale o to, jaký mělo zvuk,“ uvedl Bill MacEachern v tiskovém prohlášení samotné automobilky, která jeho příběh zveřejnila. „Přeplňování bylo v té době naprosto revoluční myšlenkou a celé mi to přišlo jako raketová technologie. Dealer mi ho sice rozmlouval, že s tím nejsou žádné zkušenosti a že to auto je na denní ježdění příliš rychlé, ale já měl jasno!“

Foto: Porsche

Když se tak povídáte na profil auta, musíte uznat, že pár věcí se za ty roky změnilo

Bill si objednal tmavě modré auto s příplatkovými sportovními sedadly, světlým interiérem a samosvorným diferenciálem. A přiznává, že byl vyděšený, když mu dealer jeho auto ukázal. „Bylo hnusně šedivé a matné, úplně jiné, než jsem si objednal. Stál jsem tam a koukal, chtělo si mi brečet. Naštěstí se rychle ukázalo, že to byla jen kombinace konzervačního vosku a nánosu prachu, a já s ním mohl vyjet natočit první kilometry.“

Foto: Porsche

Sportovní sedačky, rám, samosvor a světlý interiér byly za příplatek

A že těch kilometrů rychle přibývalo! Bill měl své Turbo na svatební cestě, jel s ním i na 1 400 kilometrů vzdálené závody Trans Am, ale hlavně s ním jezdil denně do práce. A tak každý den, týden, měsíc…

Za těch čtyřiačtyřicet let s ním tenhle šedovlasý chlápek ujel těžko uvěřitelných 779 tisíc mil, což je 1,2 milionu kilometrů. A jezdí s ním dál.

Za celé ty roky se mu jeho 911 Turbo rozbilo jen jednou, a to když se mu cestou do kalifornského Monterey rozpadla kladka ventilátoru (641 312 kilometrů). Další problémy nastaly, když se před ním nečekaně otočilo SUV, a byla tak z toho menší nehoda. Naštěstí se nic vážného nestalo, a tak mohl se svou 911 Turbo oslavit v roce 2012 milion kilometrů. A teď už jich je milion a čtvrt.

Foto: Porsche

Bill MacEachern jezdí s Turbem dodnes po závodech, je nadšený fanoušek a má radost, že se jeho starší syn potatil

No a věřte nebo ne, skoro každý den přibudou další. Bill MacEachern si už totiž od roku 1976 nekoupil žádné jiné auto a se svou 911 Turbo prostě jezdí dál! Bez ohledu na počasí nebo roční dobu. Paráda, ne? Ještě pořád máte pocit, že potřebujete každé tři roky nové auto?!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama