Hlavní obsah

Renault Arkana E-Tech – Bude hybrid nejlepší volbou?

Foto: Renault

Renault rozšiřuje nabídku motorizací svého pohledného SUV-kupé Arkana o plně hybridní jednotku, která slibuje jízdní zážitek jako u elektromobilu a překvapivě nízkou spotřebu. Na silničkách Středočeského kraje jsme poprvé vyzkoušeli, kolik je na tom tvrzení pravdy…

Článek

Krása stále prodává! Renault to znovu potvrdil, když oblíbený koncept SUV-kupé přenesl z prémiového segmentu jako první do mainstreamu – a zákazníci ho odměnili záplavou objednávek. Od letošního března se jich sešlo již přes 20 tisíc, což pro Arkanu představuje velice úspěšný debut.

Hodně tomu pomohl samozřejmě i fakt, že pod fešáckým zevnějškem se ukrývá skutečně povedené auto, které má propracovaný interiér, nabízí vysokou úroveň bezpečnosti a spoustu výbavy, přitom nezapomíná ani na přízemní praktičnost (kufr hybridu má objem 480 litrů, benzinová verze nabízí 513 l), a navíc moc příjemně jezdí. Jenže bude jezdit stejně příjemně i s plně hybridním pohonem…?

Foto: Renault

Arkana není jen o stylu, ale je to skutečně povedené auto

Z Formule 1 přímo na silnici

Hybridní pohon E-Tech už samozřejmě dobře známe z jeho dřívějších instalací v modelech Clio, Captur a Mégane – jde o kombinaci benzinového čtyřválce 1,6 l a elektromotoru (baterie o skromné kapacitě 1,2 kWh se nabíjí pouze jízdou), které přes chytrou automatickou multimodální převodovku (má 4 rychlosti pro spalovací motor a dvě rychlosti pro elektromotor) roztáčí přední kola kombinovanou silou 145 koní.

Foto: Renault

Hybridní pohon E-Tech přistupuje k problému zcela novým způsobem

Inženýři Renaultu na tomto inovativním řešení využívali zkušeností z F1 (především v oblasti rekuperace energie) a aplikovali na něj přes 150 patentů. Koncept hybridu tak trochu postavili na hlavu a vytvořili (podle svých slov) „elektromobil s asistencí spalovacího motoru“. Hybridy Renault E-Tech se rozjíždějí primárně na elektřinu a v elektrickém režimu tráví až 80 % jízdního času ve městě.

Potichu a efektivně

Co na papíře vypadá jako nabubřelé marketingové fráze, na silnici skutečně funguje! Technika E-Tech totiž při zpomalování vážně dokáže vydolovat až nečekané množství energie, které pak s chutí využívá při rozjezdech, takže si připadáte, jako byste vážně řídili elektrické auto. Elektromotor má dost síly na běžný odpich od semaforů a benzinovému motoru vypomůže i při silnější akceleraci, takže Arkana E-Tech umí být vážně hbitá – což jde dobře dohromady s přesným řízením a tužším, ale přitom poddajným podvozkem. S Arkanou si zatáčky vážně užijete!

RS Line

I pro modelovou řadu Arkana můžete mít sportovní paket RS Line. Ten obsahuje optický paket pro exteriér (především sportovní nárazník vpředu a difuzor v nárazníku vzadu nebo 18“ litá kola) i interiér (například volant obšitý perforovanou kůží, kožené čalounění sedadel s kontrastním prošíváním nebo dekory se strukturou karbonu), ale také výbavu navíc (parkovací asistent, vyhřívaná přední sedadla, indukční nabíjení telefonu a další). Součástí je i zářivý oranžový metalický lak Valencia. Za krásu se však platí, za paket RS Line dáte o 73 tisíc víc než za už tak dost luxusní výbavu Intens.

Foto: Renault

Paket RS Line poznáte na první pohled díky sportovnímu vzhledu. Tím to ale nekončí…

Ale Arkana E-Tech není žádný závoďák, daleko víc se vám odvděčí, když s ní pojedete plynule a s rozmyslem (což neznamená nutně úplně pomalu) – pak předvede svou příkladně kultivovanou jízdu a ukázkovou efektivitu. Pohony se střídají docela nenápadně, takže většinou ani nevíte, jestli jedete na benzin nebo elektrony. Potichu svištíte ulicemi měst a plachtíte po okreskách a průměrná spotřeba klesá pod úroveň 5 l/100 km.

Hybrid není pro každého, ale své majitele potěší

Samozřejmě v dálničních rychlostech už elektrická část pohonu nepřijde tolik ke slovu, benzinový motor je tak víc slyšet a spotřeba mírně stoupá, ale není to nic dramatického. Přesto pokud jezdíte často dálnice nebo se svou Arkanou chcete jezdit opravdu rychle, bude benzinový motor lepší volbou (na trh navíc právě dorazila vrcholná varianta TCe 160 s výkonem 160 koní – stojí o 35 tisíc víc než slabší 140koňová varianta).

Jenže všechny ostatní situace a jízdní režimy zvládá hybridní E-Tech s větší grácií a řidičské hrátky s oběma pohony pro co nejlepší efektivitu prohlubují jízdní zážitek. Navíc moderní pohon se ke stylové Arkaně jednoduše víc hodí (škoda, že Renault nenabídne i plug-in hybridní variantu), proto si ho vybrala polovina z těch více než 20 tisíc zákazníků, kteří si Arkanu již objednali. Aby po hybridu sáhli i čeští zákazníci, pomáhá mu Renault vstřícnou cenovou politikou – oproti TCe 140 za hybrid připlatíte pouhých 20 tisíc korun (část z těch peněz vám ušetří minimálně o litr nižší spotřeba). Naše volba by tak byla jasná…

Ceník Renaultu Arkana začíná na akční ceně 620 000 Kč, hybrid E-Tech pořídíte již za 640 000 Kč. Není to málo, ale za tak povedenou stylovku je to atraktivní částka. Objednávat si ho můžete již teď.

Reklama

Související témata:
Načítám