Hlavní obsah

Porsche Taycan představuje svůj moderní interiér

Foto: Porsche

Takto bude vypadat interiér nového Porsche Taycan, prvního elektromobilu značky. Také byste hned chtěli skočit za volant?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První elektrické Porsche je připravené změnit lidem jejich dosavadní pohled na elektromobily. Než si ale představíme jeho techniku, podíváme se nejprve do jeho interiéru, který skrývá hned několik překvapivých inovací. Pojďme odhalit všechna jeho tajemství!

Článek

Když se koncept prvního elektrického Porsche objevil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2015, řekli jsme si: „Hezké, ale takhle dobře v reálu určitě nebude vypadat.“ Nyní, přesně o čtyři roky později, vám můžeme s jistotou říci, že bude – přinejmenším v interiéru, který se původnímu konceptu přiblížil, jak to jen šlo.

Realitou se tak stal tenký a prohnutý digitální přístrojový panel před řidičem (všimněte si také chybějícího kšiltu – inženýři se dušují, že to nebude na překážku čitelnosti na slunci). Jeho tvar imituje klasickou palubku Porsche s pěti budíky vedle sebe, ale zobrazení má mnoho různých nastavení, takže kromě jízdních údajů dokáže zobrazit i navigaci, média a řadu dalších věcí. Cílem však bylo nezahlcovat řidiče informacemi a představovat mu je v co nejpřehlednější formě.

Foto: Porsche

Displej kopíruje tradiční tvar a rozložení palubních přístrojů 911, digitální zobrazení však má mnohem širší možnosti

To platí i pro infotainment, který se přes bezpočet funkcí prezentuje přehlednou grafiku a snadným ovládáním, které si můžete dál zjednodušit nastavením oblíbených funkcí. Veškeré jeho funkce včetně široké nabídky online služeb a Apple CarPlay konektivity ovládáte prostřednictvím  dotykového displeje o úhlopříčce 10,9“ na středové konzole.

Za příplatek však můžete mít ještě jeden stejně velký dotykový displej umístěný hned vedle, který je k dispozici spolujezdci a nabízí stejné funkce, ačkoliv zobrazení je zcela nezávislé. Řidič tedy před sebou může mít informace o jízdě a na středovém displeji sledovat navigaci, spolujezdec si na svém displeji může hrát s přehráváním médií, nebo třeba vyhledávat další informace o cílové destinaci a podobně. Možností je vážně nepřeberně.

Foto: Porsche

Velký displej před spolujezdcem je jednou z inovací Taycanu. Vsadíme se, že se tato vychytávka bude mezi značkami šířit jako lavina

Níže na středové konzole je pak umístěný ještě jeden menší (8,4“) dotykový displej s haptickou funkcí a orientovaný na výšku, který zastupuje ovládání klimatizace a dalších funkcí, a také funguje jako psací podložka při zadávání údajů (například pro navigaci). Ovládání funkcí Taycanu je tedy kompletně beztlačítkové.

A to platí i pro výdechy ventilace – ani u nich nenaleznete obvyklé posuvné nebo otáčecí ovladače. To však neznamená, že nejdou ovládat. Na dotykovém displeji na středovém tunelu si totiž můžete přesně nastavit, kam chcete směřovat vzduch. To je možné díky chytrému systému elektricky ovládaných klapek ve ventilaci. Ano, tak moc nechtěli designéři Porsche žádná tlačítka ani přepínače. Nějaké tu přesto zůstaly – třeba tlačítka ve dveřích, pak také startovací tlačítko ("zapalování" tomu už říkat nemůžeme) umístěné tradičně vlevo od volantu nebo joystick voliče převodovky vpravo pod volantem (jako u 918 Spyder).

Foto: Porsche

Je fantastické, jak moc se designéři Porsche dokázali přiblížit vzhledu interiéru původního konceptu Mission E

Těšit se samozřejmě můžete i na ty nejlepší dostupné materiály (třeba na kůži ošetřenou extraktem z olivových listů) a citlivé barevné sladění, na výběr bude více designů volantu i sedadel (normální a sportovní) a všechno to bude zalité ambientním světlem. Jízdu Taycanem si tedy rozhodně užijete.

A to hlavně proto, že bude pekelně rychlý a řidičsky prostě strhující. Víme to, protože nás svezli na sedadle spolujezdce. Více vám však budeme moci prozradit až ve středu 4. září. Máte se vážně nač těšit!

Reklama

Načítám