Hlavní obsah

Ženeva 2019: Polestar ukáže v Ženevě nový elektromobil s dojezdem 500 km

Foto: Volvo/Polestar

Polestar 2

1. 3. 2019

Až na pár výjimek bude letošní autosalon v Ženevě, který otevře své brány už za několik málo dnů, hlavně ve znamení elektromobility, moderních technologií, nulových emisí a konektivity. A své želízko v tomto super moderním ohni bude mít i Volvo, respektive Polestar, a sice se zbrusu novým elektromobilem.

Článek

Pojem Polestar vám jistě alespoň něco říká. Jde o divizi značky Volvo, která společně s ní už před nějakou dobou představila velmi zajímavé plug-in hybridní kupé s jednoduchým jménem Polestar 1. Ovšem to byla jen předzvěst elektromobilního směrování značky Polestar, které bude naplno odhalené a stvrzené právě v rámci ženevského Autosalonu. Novinka dostala jméno Polestar 2, ovšem v tomto případě už jde o čistokrevný elektromobil, který možná otřese sebejistotou Tesly.

Novinka využívá stejnou techniku jako Tesla, což znamená, že pohonné ústrojí pracuje s dvojicí elektromotorů, které ve výsledku řidiči poskytnou výkon 408 koní. Zrychlení z klidu na 100 km/h Polestar 2 zvládne pod pět sekund, přičemž dle měření WLTP by měl ujet dokonce až 500 kilometrů. Polestar také tvrdí, že baterie budou mít kapacitu 78 kWh. A jsou to právě tyto hodnoty společně s cenou (u zaváděcích modelů kolem 59 900 eur, tedy v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun), které by mohly pozlobit Teslu a odlákat jí zákazníky.

Polestar totiž nechce nabízet jen „obyčejný“ elektromobil. Ví, že takový výkon, a hlavně zrychlení si budou chtít užít jak ti, kteří smýšlí v rytmu ekologie, tak ti, kteří se alespoň občas rádi svezou trochu rychleji. Právě pro ně si Polestar připravil možnost připlatit si za paket Performance, který obsahuje tužší tlumiče Öhlins, 20palcová kola a ostré brzdy Brembo. Pro milovníky parádních detailů jsou v paketu zlaté detaily v podobě ventilků kol nebo brzdičů. Mezi námi, bez toho bychom se bývali asi obešli, protože auto vypadá dost dobře i bez nich.

Bavit se ale budete i v jeho interiéru, a to hlavně proto, že Polestar 2 nabízí velmi zajímavý multimediální systém, jehož základ je v systému Android. Ano, tušíme, že fanoušci nakousnutého jablíčka šli právě do vrtule, ale zkuste tomu dát šanci. Posádka bude celý systém, včetně třeba Googlu nebo všech aplikací, které Android nabízí, ovládat přes 11“ dotykovou obrazovku umístěnou uprostřed palubní desky. Mimochodem, velkými dotykovými displeji je proslulá hlavně Tesla, ale Polestar ji v tomto strčí do kapsy. Spíše to vypadá jako velká televizní obrazovka než displej infotainmentu. Ale proti gustu…

Ačkoliv jsme přesvědčeni, že těch 1,5 milionu korun za takový nabroušený elektromobil není vůbec špatné, Polestar prý plánuje na trh uvést ještě levnější a o něco méně vybavenou verzi. Nejspíš bude i méně výkonná, ale cenově by měla vyjít asi na 39 900 eur, tedy cca 1 milion korun. A to už by mohla být výzva i pro ty, kteří nad elektromobilem sice přemýšlejí, ale zatím je odrazuje jeho obvyklá cena.

autowebAUTOWEBaUtOwEb