Hlavní obsah

Podívejte se, jak se u AMG staví motory pro Pagani

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V rohu dílny v německém Affalterbachu se děje něco speciálního. Právě tady se totiž ručně staví motory pro GT3 závodní speciál od Mercedesu, a také pohonné jednotky pro Pagani Huayra. Je to mimořádná piplačka, kterou zvládá jen pár lidí na planetě.

Článek

Možná namítnete, že všechny motory určené pro AMG jsou stavěné ručně, mají přece pod kapotou plaketku s vlastnoručním podpisem člověka, který je dal dohromady. Jenže osmiválec o objemu 6,2 litru, jež pohání závoďák AMG GT3 a šestilitrový dvanáctiválcový pohon v Pagani Huayra, to je opravdu výběrové zboží. Nabízí se srovnání - čtyřlitrový osmiválec v C63 AMG lze postavit za několik hodin. Každý mechanik AMG prochází tříletým tréninkem a další dvě měsíce pak staví motory "nanečisto". Jenom čtyři lidé v Affalterbachu však umí stavět motory pro gétéčkový speciál a Pagani. A jenom jeden z nich, Michael Kübler, zvládá stavět obojí.

Je k tomu potřeba speciální know-how a hodně šikovné ruce. Stavba dvanáctiválce pro Huayru zabere celých čtyřiadvacet hodin. Je to jediný dvanáctiválec, který se vyrábí na půdě AMG, výroba ostatních dvanáctiválců se přesunula o pár kilometrů dál do továrny spadající pod Mercedes. Motor pro GT3 je pak úplná specialitka, protože se na něj vztahují přísné normy FIA, a podléhá tak mnoha kontrolám. Na sestavení jednoho kousku je vyhrazeno až 60 hodin.

Foto: Archiv Garáž.cz

A to všechno se děje v nenápadném koutku klinicky čisté továrny, kde na lavici září zbrusu nové motory pro Pagani, které stejně jako všechno ostatní v těchto vozech, připomínají vyleštěné sochy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Samozřejmě se tu staví i motory pro Zondu, která vytrvale odmítá opustit výsluní. Už jste viděli nejnovější přírůstek do její rodiny, variantu Zonda Fantasma Evo? 760 koní a exteriér spolu s interiérem zase o kus blíž dokonalosti, kterou Horacio Pagani honí už víc než čtyřicet let, z toho pětadvacet pod praporem vlastní značky.

Reklama

Načítám