Hlavní obsah

Peugeot 3008 - nový crossover vstupuje na český trh

Foto: Archiv Garáž.cz

Ve své nové generaci se z Peugeotu stává plnokrevné SUV. Není divu, tento segment je na vzestupu a Peugeot chce svůj kousek tržního koláče. Vůz právě vstupuje na český trh a francouzská značka si od něj slibuje mnoho.

Článek

SUV jsou celosvětově na vzestupu a stále to nevypadá, že by tato módní vlna měla opadnout. Vždyť každé desáté prodané auto je z tohoto segmentu. Právě proto se z nové generace 3008 také stalo SUV, které hodlá na zákazníky zaútočit moderními vymoženostmi, jako například novým displejem i-Cockpit.

Je tu malý volant s lepším tvarováním v místě řidičových rukou, za ním pak trůní futuristická palubní deska.  Na té najdeme osmipalcový dotykový displej se šesti klávesami pro přístup k hlavním funkcím. V zorném poli řidiče je navíc přístrojový panel s obrazovkou o úhlopříčce 12,3 palce, kde si navolíte, co právě chcete vidět. U páčkových přepínačů najdete i spínač Amplify, se kterým lze měnit jas a barvy displejů, parametry přehrávání hudby, masážní funkce sedadel a parfémovaný osvěžovač vzduchu. Vybírat však lze i jízdní režimy – Relax pro klidnou jízdu a Boost pro ostřejší jízdní styl.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nová 3008 je postavena na platformě EMP2. Ta umožňuje použít širokou škálu motorů a snížit hmotnost celého auta o 100 kg proti předchozí generaci. V terénu se navíc tenhle nováček údajně neztratí díky systému Advanced Grip Control. Ten má pět režimů protiskluzového systému (Standard, Bláto, Písek, Sníh a ESP OFF). Pohon všech kol ale nečekejte. Sjíždění kopců kontroluje systém Hill Assist Descent Control. Další systémy pak usnadňují řízení v běžném provozu – Automatické nouzové brzdění, aktivní systém hlídání jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, automatické tlumení dálkových světel, snímání dopravních značek, adaptivní tempomat a sledování mrtvého úhlu. Nechybí systémy Visio Park a Park Assist pro usnadnění parkování. Navigace umožňuje 3D zobrazení budov a památek, využívá také služby TomTom Traffic. Díky funkci Mirror Screen můžete přes infotainment ovládat i váš smartphone, a to i hlasově.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zadní sedadla jsou dělená v poměru 1:2 a umí po sklopení vytvořit rovnou podlahu. Navíc tím zvětšíte objem z 520 litrů na 1482 litrů. Po sklopení předního opěradla získáte prostor na převážení až 3 metry dlouhých předmětů. Kratší věci pak převezete díky otvoru v loketní opěrce. Nechybí ani možnost hands-free otevírání pátých dveří. V kufru pak může být i dokovací stanice pro elektrické kolo e-Bike či koloběžku e-Kick.

V nabídce benzínových motorů se začíná s dvanáctistovkou PureTech o výkonu 130 koní, kterou můžete mít s automatem i manuálem. Pouze automat je pak u šestnáctistovky THP o výkonu 165 koní. Vznětové motory zastupuje šestnáctistovka (120 koní) a dvoulitr HDi (s manuálem 150 koní a s automatem 180 koní).

Pokud se vám nové SUV od francouzského lva líbí, neváhejte vyrazit do showroomů. Prodej začne už během listopadu.

Načítám