Hlavní obsah

Petr Fulín měl v Mostě závodní víkend jako na houpačce

Foto: Petr Frýba

Petr Fulín startoval do prvního českého závodu šampionátu FIA WTCR z pole position

O víkendu se na mosteckém autodromu uskutečnila očekávaná událost The Most World Weekend: FIA WTCR & FIM EWC s českou premiérou závodů cestovních vozů nejvyšší světové série FIA WTCR, kterých se díky divoké kartě zúčastnil i domácí závodník Petr Fulín. Ten v nejprestižnějším šampionátu cestovních vozů startoval přesně po roce a zažil závodní víkend jako na houpačce.

Článek

V úvodu historicky prvního českého závodu šampionátu FIA WTCR si Petr Fulín v páteční kvalifikaci vyjel konečné desáté místo, kterým si zajistil start do prvního závodu z pole position. Zajímá vás, jak? Vděčí za to způsobu kvalifikace, která se jede na tři části – do druhého kvalifikačního kola postupuje dvanáct nejrychlejších závodníků a nejlepších pět z nich nakonec bojuje o desetinky ve finální třetí části.

Petr Fulín postoupil do druhé části kvalifikace na osmém místě a následně si vyjel desátou pozici na startu. A protože se pro první závod otáčí pořadí prvních deseti závodníků z kvalifikace, startoval do něj z pole position. „Co víc si přát, je až neuvěřitelné, jak jsme byli konkurenceschopní, zejména v první části kvalifikace, kde to bylo všechno ve dvou desetinách. K tomu máme v autě desetikilové závaží a já jsem rok nezávodil, takže mi to přijde až z říše snů,“ dodává závodník ke skvělému umístění.

Foto: Petr Frýba

„Pokud závodíte na divokou kartu, máte oproti ostatním zhruba následující podmínky: Tady máš šestnáct pneumatik místo čtyřiadvaceti, tady máš ještě závaží, užij si atmosféru a moc se nám tam nepleť,“ říká Fulín

Nedělní ráno ale bylo dramatické, protože zatímco si fanoušci prohlíželi Fulínův závodní speciál Cupra Leon Competición s číslem 222 v první řadě na startu nejprestižnějšího závodu cestovních vozů, mechanici se snažili odstranit čerstvě zjištěný problém se spojkou. Jezdec nakonec do prvního závodu odstartoval, ale štěstí mu nevydrželo dlouho. Start se mu nepovedl podle představ a závodění šampionátu FIA WTCR je tvrdé.

Šikana na konci cílové rovinky mosteckého okruhu je zatraceně úzká, a když si každý z dvaceti závodníků na studených pneumatikách hledá optimální místo k jejímu co nejlepšímu projetí, neobejde se to bez kontaktů. Bohužel to odnesl i Fulín, který od soupeřů schytal několik ran a první závod pro něj skončil v kačírku první zatáčky. Mechanici poté museli využít všechen čas, aby závodní Cupru připravili na start druhého závodu.

Foto: Petr Frýba

Závodění v nejprestižnějším šampionátu cestovních vozů umí být pěkně tvrdé

I když auto schytalo spoustu ran a nebylo ve stoprocentní kondici, v časové pauze mezi oběma závody se mechanikům povedlo jej připravit na start druhého závodu. Ani ten se neobešel bez strkanic, ale Fulín si po předchozích zkušenostech počkal, jak proběhne průjezd ostatních náročnou šikanou a tentokrát naštěstí chyběl mezi „sestřelenými“ vozy.

Úklid retardéru si nejprve vyžádal safety car, ale protože zabral dost času, byl závod nakonec přerušen. Hned po restartu závodu Petr Fulín využil strkanice dvou soupeřů před sebou v první zatáčce, polepšil si o dvě místa a během jednoho kola dojel i Tiaga Monteira, bývalého závodníka Formule 1, jehož poté předjel na brzdách do šikany. Náskok ostatních závodníků však už byl příliš velký a Fulín projel cílem na 11. místě.

Foto: Petr Frýba

První závod skončil pro Petra Fulína už v první zatáčce, ale naštěstí tým zvládl odstartovat do pozdějšího druhého závodu

„Ve druhém závodě jsme si potvrdili, že jsme schopni jet v podstatě stejné tempo jako téměř celé pole, a to navzdory všem hendikepům, které plynou ze startu na divokou kartu a mého ročního nezávodění. Na skromné české podmínky, kdy si banda deseti lidí řekne „vezměte si volno, pojedeme závodit tu nejvyšší soutěž“, tak si myslím, že i kdybychom byli poslední a ztráceli sedm desetin, tak i tak by to bylo super. Nám se ale podařilo mnohem, mnohem víc. Naší rychlosti si všimli i zástupci ostatních týmů a chodili nám gratulovat, což byl taky skvělý pocit. Navíc to, co kluci předvedli při opravě auta mezi prvním a druhým závodem, bylo neuvěřitelné. Odvedli opravdu skvělou práci, za kterou bych jim chtěl moc poděkovat,“ dodal Fulín po jednom z asi nejintenzivnějších závodních víkendů své kariéry.

Reklama

Související témata:
Načítám