Hlavní obsah

Parádní koncept Porsche Speedster míří do sériové výroby

Porsche 911 Speedster; autor: Porsche

Jak možná již někteří tuší, Porsche letos slaví 70 let od chvíle, co z bran továrny vyjel první sériový Typ 356 „No. 1“. Už tehdy se jednalo o malý speedster a Porsche potom obdobnou karoserii praktikovalo ještě několikrát v rámci různých speciálních edic. Ta poslední se představila před pár týdny a od té doby nám nedá spát.

Článek

Právě ke svému sedmdesátému výročí si německý výrobce sporťáků nadělil naprosto perfektní koncept 911 Speedster. Vůz je obsypán odkazy na slavnou minulost, má boží siluetu, ale taky optimální pohonné ústrojí, sestávající ze čtyřlitrového motoru z 911 GT3 a manuální převodovky.

Jenže už ve chvíli, když byl vůz představen, existovalo značné nebezpečí, že se nikdy nedočká sériové výroby. Naštěstí však ve Stuttgartu dostali rozum a při příležitosti Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu byl oficiálně odhalen plán na limitovanou edici.

Speedster je v zásadě spojením dvou verzí modelu 911. Pohonné ústrojí, podvozek a další komponenty šasi pochází ze zmiňované GT3. To znamená mimo jiné i plochý atmosférický šestiválec o objemu čtyř litrů, vydávající ze svých útrob plných 500 koní výkonu, dosahovaných těsně před omezovačem v devíti tisících otáčkách.

Naše nadšení podporuje i přítomnost klasického šestistupňového manuálu. Ačkoliv lze předvídat, že sériová verze pro zákazníky dostane taky příplatkový automat, s nímž se nakonec stejně prodá většina kusů.

Vedle pohonu a podvozku z GT3, má Speedster karoserii založenou na standardním kabrioletu, leč upravenou takřka k nepoznání. Aerodynamické detaily jsou vyrobeny z karbonu a za sedadly se nachází ikonický kryt s dvojicí „tubusů“, v nichž se nachází bezpečnostní prvky pro případ převrácení. Karbonová jsou taky samotná sedadla a třešničkami na dortu jsou parádní retro zrcátka a hrdlo nádrže umístěné uprostřed přední kapoty.

V rámci snižování hmotnosti koncept nedisponuje infotainmentem s navigací, ale dokonce ani klimatizací. Je však víc než pravděpodobné, že na přání bude ta trocha komfortu dostupná. Co však příliš komfortní není a nebude, to je střecha. Klasická elektricky ovládaná střecha ze standardního kabrioletu se pochopitelně nekoná, takže zbývá pouze lehký a ručně skládací kryt, který bohužel není ani na žádné z oficiálních fotek.

Nádherný Speedster rozeběhne prodeje v průběhu příštího roku a zbývá už jen otázka „kolik a za kolik“. Jak tady už padlo, Speedster, předznamenávající konec aktuální generace 911 991, se stane limitovanou edicí. Přesný počet kusů není znám, ale prý to bude méně než 2 000, ale zase více než 356 aut – tolik Speedsterů se vyrobilo v rámci minulé generace v roce 2011.

Cena samozřejmě vystřelí pěkně vysoko a nad hranici verze GT3. Ta stojí v našich končinách 4 250 000 korun a tipujeme, že minimálně milion navrch v případě Speedsteru ještě přibude.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama