Hlavní obsah

Pamatujete na Noble M600? Tohle je jeho civilizovaný bratr

Foto: Noble Automotive Ltd – Facebook

Noble M500

19. 7. 2018

Pamatuje si ještě někdo na Noble M600? Zasvěcení vědí, ostatním ho připomeňme. Jde o surový britský supersport o výkonu 650 koní bez ABS i stabilizace. Jediným „pomocníkem“ byla kontrola trakce – a to buď ON, nebo OFF. Richard Hammond z Top Gearu jej tehdy přirovnával k F40 pro 21. století a nebyl daleko. Silná V8 twin-turbo, manuální převodovka, zadní náhon a minimum elektroniky. Bylo syrové jako čerstvá roštěná z býčka.

Článek

M600 se kupodivu stále vyrábí, avšak teď ale se ale dočká svého mladšího sourozence – modernější, přátelštější civilizovanější M500. A taky levnější. Její první skici vznikly teprve před 6 měsíci, takže je zároveň dost čerstvá. Proto jsme se také dostali pouze k těmto pěti fotografiím, které pocházejí přímo z facebookového profilu společnosti Noble – představte si, že nám to schválili, jen tak! Každopádně vypadá odvážně. Některé panely karoserie jsou sice poměrně povědomé, nicméně stále je dost znát i inspirace velkým zlým bratrem.

Důvod vzniku? Objem prodejů. Proto Lamborghini postavilo kdysi Gallardo, stejně jako McLaren představil 570S a 570GT. Jak už vás asi napadlo vzhledem k označení, M500 bude pod zadní kapotou skrývat sílu kolem 500 koní pocházející z 3,0l V6 twin turbo původem z Fordu GT. Takže M500 je tak trochu mazánek, protože Noble M600 se musel spokojit s motorem z Volva XC90, ačkoliv značně přepracovaným. Výkon bude s největší pravděpodobností směřovat na zadní kola, jak už mají v Leicesteru ve zvyku.

Novinky se ale dočkáme ve způsobu, jak se hnací síla na poháněná kola dostane – M500 bude využívat sedmistupňovou převodovku s řazením pádly. Manuál by se prý tak dobře neprodával. To však neznamená, že v nabídce „fofrklacek“ neobjeví! Dále Noble slibuje civilizovanější kabinu a „o něco víc“ elektroniky než jen kontrolu trakce.

Hlavním trumfem by však stále měla být nízká hmotnost. Cílem je udržet se kolem hodnoty 1200 kg, což by s hliníkovým skeletem a karoserií z vyztuženého skelného vlákna neměl být problém. M600 byla postavena na ocelovém rámu, takže přes absenci karbonu je to stále pokrok. Zároveň to udrží cenu auta v rámci mezí.

Zdá se, že v M500 je slušný potenciál. Uvidíme, jak s ním automobilka naloží!

Kind regards to Noble Automotive Ltd. for providing these early pictures of their brand new sportscar, the M500.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama