Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Omlazený Jaguar E-Pace: Hezčí interiér a hybridní motory

Foto: Jaguar
30. 10. 2020

Jaguar omladil model E-Pace. Kompaktní SUV se navenek změnilo jen pramálo, pod velice podobnými šaty je ale zcela nová platforma připravená na hybridní pohony. Nový je také infotainment a celkově luxusnější interiér.

Článek

Když porovnáte novou verzi s tou odcházející, mnoho změn na vnějším designu nenajdete. Přesto by pár drobností vaší pozornosti ujít nemělo. Mírně přepracovaný je přední nárazník a mřížky chladiče, u předních blatníků jsou nové otvory pro přívod vzduchu, všimnout si na nich můžete loga Jaguaru.

Nové jsou i přední LED světlomety ve tvaru písmene J, které mohou být za příplatek vybaveny technologií Pixel LED. Zadní světla se pak inspirovala u elektrického Jaguaru I-Pace. Větší změny se ale odehrály v interiéru, kde je nový infotainment Pivi Pro s barevným dotykovým displejem, který má údajně 3x větší jas než minulý displej. Obrazovka, jež má dvě vrstvy, je zakřivená. Její velikost činí 11,4 palce.

Nový systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Kromě online navigace zde máte nainstalovanou aplikaci Spotify (funguje i bez připojeného mobilního telefonu) a další vymoženosti, které se v dnešních autech běžně objevují (třeba kalendář Google a program Microsoft Outlook).

Novinkou je i nižší a širší volič automatické převodovky, taky volant je jiný, inspirovaný modelem I-Pace. Konstruktéři chtěli udělat interiér ještě útulnějším místem, a tak jsou všechny viditelné materiály měkčené. Přibyly také kovové lišty kolem výdechů klimatizace a reproduktorů.

Technickou lahůdkou je pak zpětné bezrámečkové zrcátko ClearSight, které, jak asi tušíte, dovede zobrazit pohled zadní HD kamery. V příplatkové výbavě dále nechybí 12,3 palce velký TFT displej přístrojového štítu, základní verze ale mají klasické provedení se dvěma hlavními „budíky“.

Omlazený E-pace využívá platformu Premium Transverse Architecture, která umožňuje i zástavbu hybridních jednotek. A Jaguar toho využil, kromě základního dieselového agregátu mají všechny motorizace mild-hybridní technologii. Ve většině modelů se síla bude vždy přenášet na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky.

V nabídce je celkem sedm motorizací – dva tříválce, zbytek jsou čtyřválcové motory. U dieselů zamíří do prodeje jen dvě jednotky – 163 k a 204 k. U benzinových výkon osciluje mezi 160 až 309 k. Nejdůležitějším novým motorem je plug-in hybridní jednotka P300e PHEV. Ta kombinuje zážehový tříválcový motor Ingenium o objemu 1,5 l (200 k) s elektromotorem ERAD (Electric Rear Axle Drive). Ten je, jak napovídá už jeho název, umístěným na zadní nápravě.

Výkon elektromotoru činí 109 k (80 kW). Dle WLTP spotřebuje tato jednotka jen 2,0 l/100 km, platí to ale pouze, pokud nejsou 15 kWh lithium-iontové baterie vybité. Stovku zvládne P300e za 6,5 sekundy a čistě na elektřinu ujede 55 km. V tomto případě je automatická převodovka osmistupňová. Prodejní ceny zatím Jaguar neuvedl a neznámou je i datum zahájení prodeje.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.