Hlavní obsah

O víkendu se vrátí dělníci na D1. Snad už naposledy

Foto: Shutterstock/Konoplytska

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Již tento víkend končí zimní stavební přestávka na dálnici D1, která je už od roku 2013 v rekonstrukci. Pokud vše půjde podle plánu, mělo by se jednat o poslední stavební sezónu této rozsáhlé rekonstrukce.

Článek

Již dnes, v pátek 19. února, by mělo na prvním úseku dálnice D1 dojít k rozmístění dopravního značení a dalších dopravně inženýrských opatření. Od soboty by se pak měli dělníci opět pustit do práce. Pracovat se zatím bude jen na úseku číslo 23 mezi Devíti kříži (Exit 168) a Ostrovačicemi (Exit 178) ve směru na Brno. Řidiči se tu musí připravit na jízdu v jízdním pásu ve směru na Prahu, a to v režimu 2+2. Další úseky rekonstrukce pak budou přibývat postupně v průběhu měsíce března. Oproti loňskému roku, kdy bylo množství opravovaných úseků rekordní, ale snad letos nebude tak zle.

„V letošním roce nám zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů dálnice D1, z toho 8 kilometrů na úseku 12 u Humpolce bude hotovo hned na jaře, a to bez větších omezení pro řidiče. V průběhu roku tak budou práce probíhat na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů“, upřesňuje ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) a dodává: „Modernizace dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou v celkové délce 161 kilometrů tím letos po devíti letech skončí.“

Kromě zmiňovaného úseku u Humpolce budou letos práce pokračovat na úseku 2 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, na úseku 11 mezi Koberovicemi a Humpolcem, na úseku 16 mezi Velkým Beranovem a Měřínem a na taktéž zmiňovaném úseku 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. Ministr Havlíček prosí řidiče na těchto úsecích o trpělivost.

Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic slibují až na nutné výjimky ve všech úsecích provoz v obou směrech ve formě dvou pruhů v zúženém profilu. Zároveň zde však bude opět probíhat i nepopulární úsekové měření rychlosti, která je v zúžení omezena na 80 km/h.

Foto: Shutterstock/Konoplytska

Na D1 nás čeká opět řada zúžení. A v nich měření rychlosti

„Chceme, aby bylo do října vše hotovo, a to znamená, že nesmíme připustit žádné komplikace. Proto se chystám na průběžnou kontrolu všech modernizovaných úseků,“ plánuje Havlíček a současně apeluje na řidiče: „Letošní rok bude opět náročný jak pro stavbaře, tak pro řidiče. Je to ale poslední rok, kdy budou muset snášet zdržení. Kromě trpělivosti je proto prosím i o disciplinovanost, dodržování pravidel plynulé jízdy a bezpečné vzdálenosti, aby kolon kvůli nehodám bylo co nejméně.“

Celá modernizace 161 kilometrů dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala v roce 2013 a dokončena by měla být na podzim tohoto roku. Stavba spočívá v kompletním odstranění původního povrchu i podloží a vystavění nové dálnice ve stejné stopě za plného provozu, včetně všech silničních nadjezdů. Celý průběh rekonstrukce doprovází problémy a s nimi spojené odklady termínu dokončení. Jak nám ale před nedávnem řekl v rozhovoru ředitel ŘSD Radek Mátl, letos to už snad opravdu dopadne.

Věříte, že bude na konci letošního roku D1 celá zrekonstruovaná?
Ano, tentokrát už to dopadne
19,6 %
Ne, než to opraví, tak se jim povrch jinde zase rozbije
73,5 %
Nevím, nechám se překvapit
6,9 %
Celkem hlasovalo 1036 čtenářů.

Reklama

Načítám