Hlavní obsah

Nový Jeep Wrangler: Sázka na jistotu

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po dlouhých měsících spekulací, senzančních odhalení, fotek nejrůznější kvality a zaručených klepů jsme se konečně dočkali. Jeep oficiálně odhalil nového Wranglera na autosalonu v Los Angeles. A všichni si oddechli, protože je to pořád ten samý džíp do nepohody.

Článek

Jeep, potažmo FCA, si nemohl dovolit s Wranglerem nějak výrazněji šachovat. Je to opora celé nabídky Jeepu, absolutní legenda a ikona. Proto není divu, že změny jsou spíše kosmetické, jak už jsme ostatně psali před pár týdny, když unikly první oficiální fotky. Zvenku pozná rozdíl mezi generacemi jen fanoušek značky, který si všimne např. přesunutých blinkrů, trochu většího kosení masky a pohlednějších světel. V interiéru je změn víc, ale i tady se ergonomie drží starých dobrých postupů, které se v průběhu doby osvědčily. A když už jsme u těch osvědčených řešení - Wrangler pořád stojí na žebřinovém rámu, což je pro terén bezkonkurenční řešení, umožňující navíc snadné přestavby podvozku. Jeep tak zůstane v těžkých podmínkách neporazitelný a bude i zpětně kompatibilní s celou řadou výrobků třetích stran.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co se týče motorů, šestiválcový Pentastar s 285 koňmi je starým známým. U nového benzínového dvoulitru se chvilku mylně spekulovalo o šílených 370 koních (to by bylo dost i na přeplňovanou jednotku), ale samozřejmě šlo o překlep, a motor má "jen" 268 koní. Což je pořád slušná porce, navíc s vyšší hodnotou kroutícího momentu než v případě šestiválce, takže bude dvoulitr rozhodně stát za zvážení. Má taky osmačtyřicetivoltovou baterii, takže je to vlastně tak trochu hybrid. To ale Američanům raději neříkejte - jakákoliv technologie, která nejde do úspory hmotnosti by skalním fandům Jeepu moc nevoněla. Hliníku ovšem fandí, díky němu je nový Wrangler o celý metrák lehčí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Novinka bude časem k mání i s třílitrovým dieselem, v USA vůbec poprvé, ale hlavně nabídne všechny možné konfigurace - dvoudvířko, čtyřdvířko, pevnou či plátěnou střechu, která je stejně jako dveře odnímatelná. A to nejdůležitější na konec? Vrací se i varianta Rubicon s robustnějšími nápravami, většími blatníky a 33" offroadovými gumami v základu. Tohle je ten teréňák, co projede cokoliv. Pokud ale chcete džípa jen na blbnutí ve městě, můžete si pořídit základ - dvoudvířko v zadokolce s plátěnou střechou. I to na fotkách vypadá parádně a určitě se brzy v houfech objeví na kalifornských silnicích. A my ostatní si necháme zdát o Rubiconu, jehož cenu zatím Jeep nezveřejnil, ale neměla by v případě čtyřdveřové verze přesáhnout čtyřicet tisíc dolarů.

Reklama

Načítám