Hlavní obsah

Suzuki vrací do svých bestsellerů Vitara a S-Cross klasický automat. Cenově vychází pořád velmi dobře

Foto: Lukáš Kukla

Dobré zprávy pro všechny příznivce komfortu, bezpečnější jízdy a japonských aut! Suzuki vrací do populárních modelů Vitara a S-Cross s oblíbeným motorem 1,4 litru automatickou převodovku, kvůli níž jste až dosud museli volit samonabíjecí hybrid. Ale co čtyřkolka?

Článek

Nejprodávanějšími modely Suzuki v Evropě jsou rozhodně SUV Vitara a S-Cross. Až donedávna platilo, že pokud jste tyhle nové vozy chtěli s automatickou převodovkou, museli jste si pořídit hybridní (HEV) provedení s motorem 1,5 litru (102 koní). Tam navíc není klasický automat, ale manuál ovládaný robotem.

Jenže bestsellerem značky jsou tyto modely s mild-hybridním čtyřválcem 1,4 litru, který nyní vyprodukuje výkon 110 koní (ale ještě nedávno měl 129 koní) a točivý moment 235 Nm (zůstal stejný). Kdekomu tak mohlo vadit, že jsou vozy nabízeny výhradně s šestirychlostním manuálem, jenže to se teď změnilo.

Foto: Suzuki

Automat pro čtyřválec 1,4 litru se vrací do nabídky jako alternativa k základnímu manuálnímu šestikvaltu.

Suzuki do ceníků přidalo možnost volby šestirychlostní samočinné převodovky Aisin s klasickým hydrodynamickým měničem, jemuž asistuje 48voltová mild-hybridní technologie a vypínatelný systém stop-start. Kromě toho můžete automatu přikazovat řazení ručně pomocí pádel pod volantem.

Manuál byl dostupný jak s pohonem předních kol, tak ve čtyřkolce. U automatu tomu naštěstí není jinak a nechybí ani integrované jízdní režimy pro svižnou jízdu (sport), jízdu ve sněhu (snow), v terénu (lock) nebo výchozí automatický režim (auto).

Foto: Suzuki

Také pro automat zůstala zachována volba pohonu předních, nebo všech čtyř kol.

Modely S-Cross a Vitara s tradičním samočinným řazením se neprodávají v základu (tam berete pouze manuál), ale jen ve vyšších výbavových stupních, kde najdete například 9palcový dotykový multimediální systém s bezdrátovou konektivitou, kompletní sadu asistenčních systémů včetně sledování mrtvých úhlů, vyhřívání sedadel, parkovací senzory, zadní kameru nebo bezklíčové odemykání a startování.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Suzuki Vitara i S-Cross v automatu se ve výchozím provedení vejdou pod 600 tisíc.

Navíc na všechny konfigurace s motorem 1,4 litru má Suzuki aktuálně slevu 35 000 Kč bez podmínek, takže nejlevnější Vitara s automatem stojí od 580 900 Kč v předokolce a od 627 900 Kč ve čtyřkolce. Větší S-Cross s automatem se prodává od 598 900 Kč v předokolce a od 648 900 Kč ve čtyřkolce.

Kdybyste přece jen chtěli slabší samonabíjecí hybrid (HEV) 1,5 litru s šestirychlostním robotem, tak ten stojí v S-Crossu od 591 900 Kč (641 900 Kč s 4 × 4) a v modelu Vitara od 593 900 Kč (640 900 Kč s 4 × 4).

V ceně je také záruka v délce 5 let nebo 150 000 km a bezplatné asistenční služby s celoevropským pokrytím.

Automatické převodovky jsou navíc všeobecně pohodlnější a pro cestování včetně řešení krizových situací bezpečnější. Někdy umí automaty jezdit úsporněji než manuály, nicméně to se netýká Vitary a S-Crossu s motorem 1,4 litru. Rozdíly v papírové spotřebě (automat vs. manuál) jsou v řádech pár desetin litru na sto.

Načítám