Hlavní obsah

Nové BMW M5 bude hybrid s brutálním výkonem, schopnostmi, ale i hmotností. Proti stávající M5 ztloustne o půl tuny

Foto: BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnichovská automobilka BMW velmi pilně dokončuje ladění svého vlajkového modelu řady 5, a to špičkovou M5. Němci potvrdili spekulace o hybridním pohonu, o něco víc ukázali karoserii kombi a oznámili vstup i na severoamerický trh. A to není všechno, co víme…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Automobilka BMW pilně dokončuje svoje vlajkové modely řady 5, a to nejsportovnější varianty M5 sedan i kombi (Touring), k čemuž zveřejnila také video, odkud jsme se dozvěděli nové zajímavosti a došlo k potvrzení spekulací.

Nové modely M5 už jsou prakticky hotové, proto je Mnichovští vzali do testovacího centra ve Švédsku, kde špičkový sedan i kombík prošly zatěžkávacími zkouškami. Testovací vozy byly z nulté série, nicméně ve videu zazní, že se už nyní vyrábí další předvýrobní kusy, které mají být takřka identické jako ty sériové, jejichž ostrou výrobu očekáváme ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.

Foto: BMW

M5 bude plug-in hybrid! Nicméně špičkový…

BMW M5 v provedení sedan i kombi má potvrzený dvojitě přeplňovaný zážehový osmiválec 4,4 litru, který bude spojený s automatickou převodovkou s elektromotorem, což umožní nejen špičkový pohon 4 × 4 za všech okolností a ve všech režimech pohonu (spalovací, elektrika, hybrid), ale také výkon převyšující 700 koní, což je více, než zvládla dosud nejsilnější M5, a to M5 CS naladěná na 635 kobyl.

Jistě si tento agregát vybavíte například z kontroverzního XM, výkon bude rozhodně potřeba i v nové M5, protože podle neoficiálních informací má sedan vážit skoro 2,5 tuny a kombi ještě více, což znamená nárůst o takřka 500 kg proti předchůdci.

Foto: BMW

Sedačky zakryté, rozhraní zakryté. Tyto prvky tak budou nejspíš unikátní pro M5.

Vývojáři hovoří dále o tom, že nová a rozměrnější M5 bude použitelná jak na dálniční přesuny, tak pro závodní okruhy, ale rovněž jako rodinný automobil. Dále prozradili, že testovací vozy najely za poměrně krátkou dobu okolo 100 000 km bez závad. Ve videu je rovněž zakryto rozhraní digitální přístrojovky a infosystému, proto je možné, že modely M5 dostanou unikátní grafiku.

Nakonec bylo potvrzeno, že M5 v kombíku zamíří nejen do Evropy, ale i do Spojených států amerických. Na odhalení dalších informací včetně cen je ještě brzy, nicméně původní M5 začínala od nějakých 3,5 milionu korun, takže u této nové a plug-in hybridní „pětky“ očekáváme počáteční cenu (ale i schopnosti) daleko vyšší.

Načítám